Get Adobe Flash player

Головне меню

Проєкт освітньої діяльності «Зростай щасливою, дитино!» для дітей молодшого дошкільного віку

Підготувала вихователь-методист Басюк Людмила Вікторівна

Актуальність. В умовах кризи, трансформації цінностей, зростання інтенсивності життя, збільшення кількості стресогенних чинників Базовий компонент дошкільної освіти в Україні ставить перед педагогами завдання посилити увагу до проблеми психологічного комфорту, емоційного благополуччя дошкільника, створення умов для підтримки його здоров'я.

Здоров'я – комплексна категорія, що відображає адаптаційні резерви організму у взаєминах із зовнішнім середовищем. Як показують наукові дослідження, здоров'я людини лише на 10% залежить від стану системи охорони здоров'я, інші 90%, припадають на екологію (до 20%), спадковість (близько 20%) і найбільше на умови та спосіб життя (близько 50%). Стан здоров’я залежить не тільки від зовнішніх чинників, а й від власного ставлення до нього.

Психологічне здоров’я – одна із складових здоров’я людини. Воно є необхідною умовою адекватного виконання людиною своїх вікових, соціальних і культурних ролей, повноцінного функціонування і розвитку людини в процесі її життєдіяльності. Потрібно відмітити, що неможливо працювати над зміцненням та формуванням лише однієї складової здоров’я. Людина може бути здоровою тільки за наявності всіх компонентів.

У сучасному суспільстві, де щороку посилюються вимоги до маленької особистості, де відбуваються зміни життєвих догм, такі короткочасні стани, як тривожність, агресивність, замкнутість, перетворюються на стійкі. Не кожна дитина здатна впоратись із такими вимогами, тому виховання психологічно грамотних та здорових людей, які вміють вивчати самих себе, розвивають свою особистість, піклуються про своє здоровя та здоровя оточуючих людей, слід розпочинати якнайшвидше, ще в перші роки життя дитини.

Основне завдання вихователів ДНЗ допомогти дошкільнику жити власними силами, у злагоді з довкіллям і згоді із собою як активному суб'єкту життєдіяльності. Важливим є вироблення в підростаючого покоління правил поведінки, що запобігають багатьом негативним впливам на їхнє здоровя. Виховання свідомого ставлення до власного здоровя має поєднуватися з прищепленням навичок (догляду за тілом, самоаналізу, позитивного мислення, доброзичливих взаємин) та звичок здорового способу життя.

Щоб сформувати у дошкільнят свідоме ставлення до власного здоровя, слід дати їм знання про нього. Ці знання, досвід дитини, її емоційні переживання сприятимуть усвідомленню того, що стосунки між однолітками та дорослими мають бути не стресовими, а доброзичливими, добротворчими, у спілкуванні треба вміти керувати своїми емоціями, оцінювати себе та інших із розумінням мотивів поведінки. Крім того, у спільній ігровій, пізнавальній, трудовій діяльності прояви позитивних емоцій (привітності, приязності, щирості, вдячності у взаєминах), високої чутливості (любові, ніжності, співчуття) сприяють формуванню у дошкільників оптимістичного, радісного світосприйняття, ціннісного ставлення до себе, свого здоровя, до людей, їхнього здоровя і життя.

Мета проєкту:

1.      Формування психологічного здоровя дошкільниківяк
складової здоров
я людини в цілому та позитивної мотивації
щодо збереження та зміцнення власного здоров
я.

2.            Розвиток комунікативності дошкільників, корекція емоційних труднощів (тривожність, агресивність, низька самооцінка) та збагачення емоційної сфери позитивними емоціями.

3.            Сприяння психоемоційній корекції, комплексній гармонізації розвитку особистості дитини, можливості зацікавити дітей станом власного здоровя.

4.     Взаємодія роботи ЗДО і сімї.

Завдання: створення дошкільникам умов для психологічної єдності з іншими, позитивного спілкування, для активного прояву внутрішнього психологічного світу.Формування знань у батьків про психологічне здоровя, шляхи його збереження та зміцнення.

Характеристика проекту:

-         практико орієнтований;

-         індивідуальний;

-         тривалість проєкту – 10 днів.

Учасники: вихователі ЗДО, діти молодшого дошкільного віку, батьки.

Заходи:

1.                   Діагностичне обстеження дітей.

2.                   Проведення занять, психогімнастик,   «оздоровчих хвилинок», пальчикових ігор.

3.                   Читання творів Г. Бойко «Захотіла лялечка спати»,В. Сухомлинського «Чому мама так хвалить ?», Л. Толстого «Двоє товаришів», Н. Калініної  «Хіба так граються?».

4.                   Екскурсія до кабінету медичної сестри.

5.                   Проведення спортивного змагання з іншою групою на тему «Здоровим будь!».

6.                   Інсценування казки «Курочка Ряба».

7.                   Анкетування батьків.

8.                   Виготовити для батьків ширму-інформацію «Як берегти своє здоровя» (поради для дорослих)

Очікувані результати:

1.    Розуміння дітьми суті здорового способу життя.

2.      Встановлення позитивних стосунків з дітьми та вихователями
у групі.

3. Доброзичливе ставлення дітей до навколишнього світу, емоційна чутливість до почуттів інших людей.

4. Розвиток самостійності дітей, творчих проявів, відчуття радості від реалізації своїх задумів та бажань.

5.Забезпечивши належні умови щодо фізичного, психічного та духовного здоровя дошкільників, таким чином сформуємо позитивну мотивацію на здоровий спосіб життя.

 

1-й день

Тема. Моє тіло.

Мета: створити психологічний комфорт, розвивати навички спілкування, формувати знання дітей про тіло людини та догляд за ним. Розвивати пам'ять та увагу, закріпити кольори. Виховувати доброзичливість, підвищувати самооцінку дітей.

Хід заняття:

Діагностика психоемоційного стану. Серед «Піктограм емоцій» запропонувати дітям вибрати ту, яка в даний момент відповідає їхньому настрою.

Привітання.Діти стоять у колі, повертаються до своїх сусідів і промовляють «Вітаю».

(Чути плач ляльки ).

Вихователь:Діти, хто це плаче ? Правильно, це маленька дитинка. Подивіться,  яка гарна лялечка до  нас  завітала.  Звати її Наталочка.  Вона ще дуже маленька і нічого про себе не знає. Давайте розкажемо їй.

Бесіда про тіло людини.

-       З чого складається тіло людини ?

-       Для чого потрібна голова, руки, ноги ?

-       Для чого потрібні очі, вуха, зуби ?

-       Як берегти себе ?

Пальчикова гімнастика «Оцей пальчик-...».

Фізкультхвилинка – гра «Дім для нашої лялі».

Діти стоять у колі. Одна дитина «лялька» за колом.

Діти промовляють слова і показують рухи.

-       Для нашої лялі ми дім збудували.   

(діти йдуть по колу, тримаючись за руки)

-       Ось такий високий, ось такий широкий (показують).

-       Лялька в дім заходить і танок заводить

(дитина з хустинкою заходить у коло).
Хустинку тримає, дітям всім махає.           

(діти плещуть у долоні «лялька» танцює).

Дидактична гра «Купання ляльки».

Заучування потішки «Водичко, водичко...».

Підсумок. Запитати дітей, чому потрібно доглядати за собою, як потрібно це робити. Наголосити, що коли здорове тіло, тоді у нас гарний настрій.

Друга половина дня.

Гімнастика пробудження «Лялька Наталочка в гостях у дітей».

Дидактична гра «Який колір зник»(діти розглядають кружечки шести основних кольорів. Потім заплющують очі, вихователь забирає один кружечок, а діти повинні відгадати, кружечка якого кольору не стало).

Робота з батьками: анкета для батьків «Сценарій життя».

 

Анкета для батьків «Сценарій життя»

(визначення рівня самооцінки, вимог до себе)

 

Шановні батьки, у кожному переліку тверджень виберіть одне, найбільш прийнятне для вас.

1.   а) Я завжди намагаюсь робити все краще, ніж раніше;

б) Я задоволений, оскільки вважаю, що роблю найкраще з того, чого
можу досягти зараз.

2.   а) Я не буду задоволений, поки не досягну досконалості в тому, що
роблю;

      б) Для мене важливіше радіти своїй роботі, ніж бути найкращим у ній;

      в) Я ніколи не досягну гарних результатів, мабуть, я просто пливу за
течією разом з іншими.

3.       Якби ви намалювали картину, то:

           а) Вирішували б, чи варто вам її залишити, викинули б її, якби вирішили, що вона недостатньо добре намальована;

      б) повісили б її туди, де ви могли б дивитися на неї і милуватися ;

      в) мабуть, взагалі не почала б малювати, оскільки все одно нічого не
вийде.

4.   а) Я вважаю, що друзі повинні поводитись правильно, в іншому випадку

я не збираюсь товаришувати з ними;

          б)Я розумію, що друзі можуть іноді підводити мене, але не дозволю цьому порушувати нашу дружбу;

     в)  у мене практично немає друзів.

Інтерпретація результатів:

Вибір варіантів «а»свідчить про те, що ви встановили для себе досить високу планку. Ваш сценарій визначає гасло «Тільки найкраще є достатньо гарним». Хоча на перший погляд це схоже на сценарій для переможця, часто виявляється так, що ті, хто ним користується, почуваються знедоленими. Проблема полягає в тому, що висота і/або нереальність вашої планки часто несе вам розчарування.

Зарахування себе до групи «б»вказує на те, що ви або маєте гнучкий сценарій, або усвідомили недоліки і переваги своєї ролі й відходите від поведінки «за сценарієм». У цьому випадку ви більш схильні висувати перед собою реальні, досяжні цілі й сприймаєте себе як гідну особистість попри всі помилки.

Зарахування себе до групи «в»свідчить, що ви не вважаєте себе людиною, яка чогось варта в цьому світі.

 

2-й день

ТемаХарчування.

Мета:формувати поняття про правильне харчування. Розширити та уточнити уявлення дітей про овочі та фрукти, де вони ростуть, як люди їх вживають, яку приносять користь. Вчити визначати овочі та фрукти на смак, називати їх колір.

Хід заняття:

ПривітанняДіти стоять у колі. Повертаються до своїх сусідів,промовляючи «Вітаю». Потім кожна дитина стає в середину кола, називає своє імя, інші діти його повторюють.

Сюрпризний момент.До дітей в гості приходять Вереда і Нехочу.

Вереда:  Ой, болить у мене зуб,

Бо не хоче їсти суп.

Хоче меду, хоче грушки

Та ще й теплої пампушки.

Як дасте іще сметани,

То й боліти перестане.

Нехочу: Не хочу я їсти салат,

Дайте краще мармелад.

Не хочу я вінегрет,

Дайте краще цукерок букет.

Вихователь. Подивіться, діти, на Вереду і Нехочу, який у них зовнішній вигляд. Щось тут не так. Якщо у них щось болить, їм допоможе лікар Айболить.

Зявляється лялька Лікар Айболить, розповідає дітям про шкоду та користь певних продуктів харчування. Наголошує, що для здоровя потрібно вживати овочі та фрукти, а також пити молоко.

Відгадування загадок про овочі та фрукти.

Мовна гра «Який? Яка? Яке?».

Фізкультхвилинка-психогімнастика «Яблунька».

Діти сидять на підлозі, опустивши голови, руками обхопивши коліна: вони – «насінинки з яблучка», які посадили в землю. Починають проростати невеличкі пагони – діти потихеньку піднімаються, розправляють плечі, руки, ноги. Яблуньки виросли великі, рясно вкрилися цвітом – діти піднімають руки вгору, легенько ними хитають в сторони. Па гілочках зявилося багато яблучок, великих, соковитих, що нагинають гілочки до землі – дітиопускають руки, нахиляються. Яблука попадали на землю, а в них знову дозріли насінини –діти сідають на підлогу в початкову позу. Повторити 1-2 рази.

МалюванняКожна дитина отримує графічне зображення овоча або фрукта, яке вона повинна розфарбувати.

ПідсумокДіти вчать Вереду і Нехочу,як правильно харчуватись. Бо коли правильно харчуєшся, тоді маєш гарне здоровя, чудовий настрій.

Друга половина дня.

Дидактично-рухлива  гра «Зберемо урожай», дидактична гра «Відгадай на смак».

 

3-й день

Тема. Режим.

Метавчити дітей розуміти доцільність правильного розпорядку дня, формувати знання про правильний спосіб життя, розвивати логічне мислення, уважність.

Хід заняття:

ПривітанняДіти стоять у колі, разом промовляють вірш:

Я вітаюсь з сонечком: «Здрастуй, золоте !».

Я вітаюсь з квіткою – хай вона росте!

Я вітаюсь з дощиком: «Лийся, мов з відра!».

З усіма вітаюся – зичу всім добра.

ВиховательДіти, в гості до нас завітало Сонечко. Чи знаєте ви, коли Сонечко прокидається, коли лягає спати? А що робите ви вранці, вдень, ввечері? Коли ви спите? А чому потрібно спати, їсти? Як ви почуваєтеся, коли гарно відпочинете? Пограєтесь на свіжому повітрі?

Дидактична гра «Коли цє потрібно?» (Діти отримують картинки із зображенням різних предметів. Вони повинні назвати їх та розповісти, коли та як ними користуються).

Дидактична гра «Що тут не так?»(Вихователь читає речення із навмисне припущеними помилками, а діти повинні виправити їх).

Фізкультхвилинка:

      Сонечко прокинулось,  

      (очі заплющені, руки піднімаються вгору)

      В різні боки повернулось.       

      (Очі розплющені, вираз подиву)

      Потім весело всміхнулось,(посмішка)

Кругом себе повернулось.                    

(повертають голову вправо-вліво)

Стали квіти оживати,                            

(видих: Ах!)

Пташки весело співати,

(губи трубочкою: тьох, тьох, тьох)

Діти стали танцювати,                           

(танцюють)
Любе сонечко вітати
.

Аплікація «Ковдра».Діти отримують різнокольорові аркуші паперу квадратної форми та вже виготовлені квіти, смужечки, кружечки. Вони повинні оздобити свою ковдру, щоб вона була гарною. Адже під гарною ковдрою так солодко спати.

ПідсумокЗробити висновок, що правильний розпорядок дня – режим приносить користь нашому здоровю. Люди почувають себе добре, вони сповнені сил, радісні та щасливі.

Друга половину дня:

Слухання та заучування вірша Г. Бойко «Захотіла лялечка спати»,   дидактична гра «Покладемо ляльку спати».

 

4-й день

ТемаМи про себе знаємо, ми про себе дбаємо.

Мета: ознайомити дітей з працею медичної сестри, спостереження за її діями під час огляду. Пояснити призначення медичних інструментів. Поглибити знання про дбайливе ставлення працівників дитячого садка до дитини. Виховувати чуйність, бажання допомагати хворому. Закріпити кольори, розвивати дрібну моторику пальців.

Хід заняття:

Привітання.  Діти стоять у колі.Дидактична гра «Скажи лагно». Діти по черзі повертаються один до одного і лагідно називають сусіда на імя.

Вихователь. Діти, сьогодні я хочу запросити вас на екскурсію до кабінету медичної сестри.

Екскурсія до медичного кабінету:

- огляд медичного кабінету;

- розповідь медичної сестри про її роботу.

Повернення у групу. Дидактична гра «Так чи ні?»

Оздоровча хвилинка – гімнастика для очей.

Сплять маленькі совенята,   

(очі у дітей заплющені)

Раз – розкрили оченята,

Подивилися навколо, 

(колові рухи очима)

Потім вгору і додолу.

Оченята – блим, блим, блим !

Відпочити треба їм !

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

Вихователь: Діти, щось наша лялечка Наталочка гаряча. Давайте їїполікуємо.

Сюжетно-рольова гра  «Наталочка захворіла».

Підсумок. Наголосити на тому, що коли ми здорові, то в нас гарний настрій, з'являються сили для добрих справ.

Друга половину дня.

Пальчикова гімнастика з каштанчиком.

Ти котись, котись, каштанчику,          

(каштанчик «вітається» з усіма пальчиками)

Привітайся з кожним пальчиком.

Нехай будуть вони всі

Сильні, дужі та міцні.

По долоньці покружляй,                             

(кружляє по долоні)

Їй енергію віддай.

Малюванняпальчиками «Вітаміни для ляльки Наталки».

5-й  день

Тема. 3 фізкультурою ми дружимо.

Мета: вчити дітей розуміти, що таке «фізкультура», «спорт», розуміти доцільність фізичного виховання, розвивати спритність, виховувати самоповагу.

Хід заняття:

Привітання. Діти стоять у колі. Вітаються, як «котики» – труться по черзі плечами. Далі вітаються, як «ведмедики» – труться спинками.

Вихователь.

Всім відомо – це чудово,                               Лиш один рецепт на світі

Коли кожний з вас здоровий.                        Всім -усім відомий дітям,

Тільки треба знати,                                         Коли спорт полюбиш –

Як здоровим стати.                                         Сильним, дужим будеш.

Рухлива гра «Обручі».Діти одне за одним стрибають із обруча в обруч, які викладені на підлозі по колу.

Бесіда про спорт, фізкультуру, спортсменів. Розглядання ілюстрацій із зображенням атлетів. Звернути увагу дітей на красу тіла здорової людини.

Психоемоційний етюд «Спортсмени». Під   бадьору   музику   діти   за   командою   вихователя   перетворюються на штангістів, плавців, бігунів, імітуючи їхні рухи (деякі рухи пропонують дітям виконувати лежачи).

Ліплення «Мяч». Діти ліплять мяч, розповідають, як з ним будуть гратися. Підвести до висновку, що мяч часто використовується в спортивних іграх, на заняттях з фізкультури.

Підсумок. Зробити висновок, що заняття спортом, фізичними вправами дають нашому тілу силу та здоровя, а також гарне самопочуття, добрий настрій.

Прощання. Діти стоять у колі, тримаються за руки, легенько нимипохитують, промовляючи: « Усім, усім бажаємо бути здоровими!».

Друга половина дня.

Фізкультурні розваги. Вправляти дітей в умінні діяти в одній команді, вболівати один за одного, радіти за товариша та спільному успіху. Гідно сприймати поразку. Доводити розпочату справу до кінця, реалізовуючи спільний проект. Розвивати увагу у всіх видах змагань, вміння швидко орієнтуватися.

Робота з батьками:

1.          Рекомендувати батькам провести вдома міні-експеримент «Куди сяде ваша дитина?».

2.          Виготовити для батьків ширму-інформацію «Як берегти своє здоровя» (поради для дорослих, прислівя і приказки про здоров’я).

3.          Запропонувати батькам повторити вдома з дітьми народні прислів’я про здоров’я.

Як берегти своє здоровя (поради для дорослих)

1. Поставте перед собою головні цілі та зосередьте свої зусилляна їх досягненні.

2. Обговорюйте з близькими людьми свої проблеми.

3. Будьте гарним співрозмовником, вмійте слухатита розуміти інших.

4. Знаходьте час для відпочинку з сімєю.

5. Уникайте сварок, напруження.

6. Знаходьте час для психологічного розвантаження –послухайте спокійну   музику, почитайте улюблену книгу, подивіться веселу комедію.

7. Подбайте про психотерапевтичний вплив середовища, що вас оточує (кольорова гама).

8. Знайдіть місце для гумору та сміху у вашому житті.

9. Допомагає зміна діяльності, коли позитивні емоції від приємного заняття витісняють сум.

10. Щоранку, піднімаючись з ліжка, думайте про щось хороше.

11. Нагадайте собі, що все буде добре, у вас чудовий настрій.

12. Навчіться   позитивно   мислити.  

Позитивне   мислення, оптимізм – це запорука здоровя та благополуччя.

 

 

6-й день

Тема. Емоції.

Мета: вчити дітей розуміти свій емоційний стан, виховувати доброзичливість, почуття єдності, оптимістичний  погляд  на життя.

Хід заняття:

Привітання. Гра «Посмішка по колу». Розгляд піктограм.

Вправа «Дзеркало».   Висновок,   як   усім   приємно   дивитися, коли діти веселі та усміхнені.

Дидактична гра «Знайди пару».

Фізкультхвилинка – музична вправа «Запрошення на танок». Малювання   пальчиками   «Веселі   колобки»   (нажовтихкругах дітималюють очі, ніс, посмішку).

Підсумок. Почуття бувають різні, вони допомагають нам розуміти настрій інших людей. Дуже приємно спілкуватися з веселими та усміхненими людьми. Потрібно намагатися бути привітним. Якщо комусь сумно чи погано, потрібно йому допомогти.

Друга половина дня.

Казкотерапія. Запропонувати дітям інсценувати казку «Курочка Ряба», передаючи почуття героїв казки.

 

7-й день

 

ТемаРиси характеру.

Мета: вчити дітей розуміти поняття «добрий», «привітний», «лагідний», «чесний», «вихований». Розвивати уміння слухати один одного, самооцінку дітей, виховувати добропорядність та повагу до інших.

Хід заняття:

Привітання. Діти у колі. Вправа «Назви лагідно сусіда».

Показ  сюжетних  малюнків  та  бесіда  про такі риси, як чесність,слухняність, чемність, доброта.

Вивчення правил хорошої поведінки:

-       допомагати слабким та хворим;

-       вибачати помилки іншим;

-       бути завжди привітним, вміти дякувати, вибачатись;

-       бути чесним, говорити правду;

-       поважай та слухай своїх рідних, вихователів.

Дидактична гра «Правда – неправда».

Фізкультхвилинка – рухлива гра «День – ніч» ( психологічне розвантаження )

Слухання оповідання В. Сухомлинського «Чому мама так хвалить?».

Підсумок.  Закріпити правила доброти, чесної та слухняної поведінки.

Друга половина дня.

Конструювання  «Будка  для   песика» ( з великого конструктора).

 

8-й день

Тема. Дружба.

Мета: вчити дітей розуміти такі поняття, як «дружба», «друг». Виховувати доброзичливість, розвивати почуття гумору.

Хід заняття:

Привітання. Гра «Впізнай за голосом».

Дидактична вправа «Який? Яка?»

Фізкультхвилинка – гра «Струмочок».

Вивчення вірша «Друзі».

Діти стають парами, обличчям одне до одного.

       Я – твійдруг! Ти – мій друг!                                        

І навколо – друзі!

В мене щічки, в тебе щічки,

Гарні та гладенькі!

Я – твій друг! Ти – мій друг!

       Друзі веселенькі! (Діти кружляють).

Підсумок.    Підвести дітей до розуміння, що якщо вони будуть дотримуватись правил  хорошої поведінки, то в них будуть справжні друзі, які будуть їх поважати та любити.

Друга половину дня. СХД «Подарунок для друга».

 

9-й день

ТемаСпілкування.

Мета: вчити дітей розуміти мову жестів та міміки, розвивати уяву, виховувати доброзичливість, повагу до інших.

Хід заняття

Привітання.  Гра «Павутинка» (діти передають клубочок по колу і вітаються один з одним).

Дидактична гра «Хто правильно робить, а хто ні». Діти розглядають сюжетні малюнки, на яких зображені діти, які доглядають за собою, а також діти, які не піклуються про своє здоровя. Діти розповідають, хто на малюнку правильно доглядає за собою, а хто ні.

Дидактична гра «Закінчи речення».

Фізкультхвилинка – гра «Чарівний стілець».Діти утворюють коло, в середині якого стоїть «чарівний» стілець. Йдуть по колу й промовляють:

- Хто у нас сьогодні найкрасивіший?

- Хто у нас сьогодні найщасливіший ?

- Олю, Олю поспішай!На стілець ось цей сідай!

Дитина сідає на стілець, а всі діти говорять їй щось приємне і добре. На стілець по черзі сідають всі діти.

Дидактична гра «Зустріч».

Підсумок. Закріпити знання дітей про те, як правильно спілкуватися один з одним.

Друга половина дня.

Дидактична гра «Класифікатор», рухлива гра «Веселі звірята».

 

10-й день

Тема. Світ гри.

Мета: створити позитивний комфорт, продовжувати розвивати навички спілкування, групової взаємодії, виховувати почуття єдності, поваги та доброзичливого ставлення до інших.

Хід заняття:

Привітання.

Дидактична гра «Знайди, що зникло».

Слухання оповідання Н. Калініном «Хіба так граються?».

Мирилки:

-         Помирімося, помирімося, одне одному посміхнімося ...

-         Летів горобець, сів на стовпець, нашій сварці – кінець.

-         Дам тобі я пиріжок, помирімось, мій дружок.

Фізкультхвилинкагра «Запамятай своє місце».

Малювання «Моя улюблена іграшка».

Друга половина дня.

Сюжетно-рольова гра «Дитячий садок».

Робота поза заняттями.

Вивчити з дітьми напам'ять народні прислівя :

-       « Найбільше багатство –здоровя»;

-       «Як немає сили, то й світ немилий»;

-       «У здоровому тіліздоровий дух»;

-       «Бережи здоровя змолоду»;

-       « Рух –це здоровя»;

-       «Водичка, сонце, квіти в лузі – це твої найкращі друзі»;

-       «Живи як треба – і лікаря не треба»;

-       «Гарний настрій – половина здоровя».

Ігрова діяльність.

Рухливі ігри: «Зроби фігуру», «Каруселі», «Ми веселі діти», «Хто швидше», «Кеглі», «Підкинь і спіймай», тощо.