Get Adobe Flash player

Головне меню

Освітня програма 2023 - 2024 н.р.

 

Вступ

 

Відповідно до статті 4 Закону України «Про дошкільну освіту» заклад дошкільної освіти№7 «Віночок» загального розвитку Ужгородської міської ради у 2022-2023 навчальному році спрямовує діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного вікувідпо віднодо їїз адатків, нахилів,здібностей, індивідуальних,   психічних   та   фізичних    особливостей,    культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.

Освітня програма ЗДО №7 «Віночок» на 2022-2023 навчальний рік розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти інауки, молоді та спорту України №33 від12.01.2021.

Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладомосвіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

Освітня програма визначає:

– загальний обсяг навантаження та очікуванір езультати навчання(набуті компетентності);

– перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх напрямів, логічну      послідовність їх реалізації;

– форми організації освітнього процесу;

– систему внутрішнього забезпечення якості освіти. Змістосвітньої програми передбачає:

– формування  основ   соціальної   адаптації   та                                  життєвої                                  компетентності дитини;

– виховання     елементів      природо-доцільного                                  світогляду,    розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

– утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної тад уховної діяльності людини;

– розвитокпотребивреалізаціївласнихтворчихздібностей.

Мета і завдання освітньої програми:

– забезпечення якісної організації та здійснення освітнього процесу в ЗДО;

– створення умов,комфортних для розвитку пізнавальнихі психічних процесів дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі;

– забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;

– створення в групах атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості, доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;

– турбота про здоров’я, емоційне благополуччя та своєчасний всебічний розвиток кожної дитини;

– максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу;

– творча організація (креативність) освітнього процесу;

– варіативність використання навчального матеріалу з метою розвитку творчості з урахуванням інтересів і здібностей кожної дитини;

– забезпечення шанобливого ставлення до результатів дитячої творчості;

– єдність підходів до виховання дітей вумовах закладу дошкільної освіти та сім’ї;

– забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та початковою школою, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;

– організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;

– забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти,охорони і зміцнення здоров’я дітей;

– підвищення професійної майстерності педагогів ЗДО.

Організація освітнього процесу в ЗДО у 2022-2023 навчальному році буде здійснюватися відповідно до власної стратегії розвитку для забезпечення якісноїі доступної освіти, гармонійного та різнобічного розвитку дитини дошкільного віку, створення в умовах закладу розвивального життєвого простору для формування життєвої компетентності вихованців; створення умов для забезпечення наступності між дошкільною ланкою та початковою школою, та буде спрямована на реалізацію таких завдань:

          1. Продовжувати створювати  багатофункціональне, варіативне, доступне та безпечне предметно-просторове середовище, сприятливе  для гармонійного розвитку особистості дошкільника.

          2. Формувати соціально-громадянську компетентність дітей дошкільного віку в різних видах діяльності, зокрема в ігровій, комунікативній, здоров’язбережувальній, художньо-естетичній, пошуково-дослідницькій.

          3. Проводити цілеспрямовану освітню діяльність щодо формування в дітей безпечної поведінки в довкіллі з урахуванням умов воєнного стану.

          4. Налагодження тісної взаємодії з родинами щодо надання якісної дошкільної освіти завдяки розширенню форм та видів співпраці з ними, прозорості та відкритості роботи закладу через роботу веб-сайту, створення відкритої групи в соціальній мережі Facebook та поширення інформаційно-комунікативних технологій у роботі закладу дошкільної освіти з дітьми, педагогами, батьками та громадськістю.

          Методична проблема у 2022/2023 н.р. – вдосконалення педагогічної майстерності та сприяння особистісному професійному зростанню педагогів шляхом використання та впровадження інтерактивних форм методичної роботи та використання інформаційно-комп’ютерних технологій в практиці роботи дошкільного закладу.

Педагоги ЗДО у 2022-2023 навчальному році забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освітина рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України.

Обов’язковий мінімум передбачає:

-                   компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутихзнань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистіснихякостейі вольової поведінки дитини;

-                   надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості, формування у дітей узгоджувати особисті інтереси з колективними;

-                    формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду;

-                   забезпечення індивідуального особистісного розвитку.

Забезпечення наступностіі перспективності в освітньому процесі між дошкільною і початковою освітою полягає у послідовності чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку та освітньої програмидля 1класу початкової школи.

Формування позитивної мотивації здобувачів освіти до освітньої діяльності здійснюється через розвиток життєвих компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

Реалізацію змісту освітньої програми здійснює команда педагогів під керівництвом директора ЗДО: вихователь-методист, вихователі, інструктор з фізичної культури, музичний керівник, практичний психолог, медичні сестри.

 

РозділІ

Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти

Освітній процес у ЗДО№7 «Віночок» здійснюється відповідно до програмно-методичного забезпечення та є єдиним комплексом освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними та парціальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Відповідно до рішення педагогічної ради ЗДО (протокол №3 від 31 серпня2022 року) зміст інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти здійснюється за програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Інваріантна складова

№з/п

Назва програми

Автори

Видавництво

Рекомендовано

Освітні програми

1.

Базовий компонент дошкільної освіти

Наук.кер.

Піроженко Т.О.

Сайт МОН

Наказ МОН від 12.01.2021.№33

Комплексні програми

1.

Українське дошкілля. Програма розвитку дитини дошкільного віку

Білан О.І., Возна Л.М., Максименко О.Л.  та ін.

Мандрівець

Лист МОН від 23.05.2021

№1/11- 4988

Парціальні програми

1.

Україна – моя Батьківщина. Парціальна програма національно-патріотичного виховання дітей дош-кільного віку.

За наук.ред. Рейпольської О.Д. авт..:Каплуновська О.М., Кичата І.І., Палець Ю.М.

Мандрівець

Лист ІМЗО від

25.03.2016 №2.1/12-Г-85

2.

Про себе треба знати, про себе треба дбати. Парціальна програма з основ здоров’я та безпеки життєді-яльності.

Лохвицька Л.В.

Мандрівець

Лист ІМЗО від

04.12.2018 №22.1/12-Г-1049

3.

Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Парціальна програма для закладів дошкільної освіти

Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку. Парціальна програма для закладів дошкільної освіти

Вчителі за демократію та партнерство

Лист ІМЗО від

12.02.2019 №22.1/12-Г-46

4.

Скарбниця моралі. Парціальна програма з морального вихо-вання дітей дош-кільного віку (видання 2-ге оновлене зі змінами і доповненнями)

Лохвицька Л.В.

Мандрівець

Лист ІМЗО від

08.11.2019 №22.1/12-Г-1054

               

 

 

 

 

Варіативна складова Базового компонента дошкільної освіти реалізується через інтеграцію змісту парціальних програм у різні види діяльності.

У 2022-2023 навчальному році будуть упроваджуватись такі парціальніпрограми для інтеграції їх змісту у різні види діяльності: парціальна програманаціонально – патріотичного виховання для дітей дошкільного віку «Україна –моя Батьківщина» (лист ІМЗО від 25.03.2016 № 2. 1/12 – Г – 85),парціальнапрограма з основ безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себетребазнати,просебетребадбати»(листІМЗОвід04.12.2018№22.1/12–Г–


46),парціальнапрограмазфізичноговихованнядлядітейранньоготадошкільного віку «Казкова фізкультура» (лист ІМЗО від 09.07.2019 № 22. 1/12 –Г–627),парціальнапрограмазморальноговихованнядітейдошкільноговіку

«Скарбницяморалі»(листІМЗОвід08.11.2019№22.1/12–Г–1054).

Мованавчаннятавихованнядітейукраїнська.

ПлануваннятаорганізаціяжиттєдіяльностіуЗДОздійснюєтьсязарежимнимимоментамизурахуваннямблочно-тематичногопринципупланування.

У 2022-2023навчальномуроціуЗДО функціонуватимуть такігрупи:

 

п.п

 

Назва групи

Типгрупи

Вікдітей

1

І молодша

«Дзвіночок»

Загального

розвитку

 3 рік життя

2

ІІ молодша

«»

Загального

розвитку

4-й рік життя

3

Середня

«Бджілка»

Загального

розвитку

5-йрік життя

 

4

Старша

«Ромашка»

Інклюзивна

  6-й рік життя

 


ЗметоюреалізаціїБазовогокомпонентадошкільноїосвіти,вищезазначених освітніх програм та відповідно до наказу Міністерства освіти інауки України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимогонавчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різнихтипівтаформивласності»,листаМіністерстваосвітиінаукиУкраїнивід27.07.2022р.№ 1/8504«Проокреміпитаннядіяльностізакладівдошкільноїосвіти у 2022/2023 навчальному році», у 2022-2023 навчальному році в ЗДОзагальнийобсягтижневогонавантаженнязавіковимигрупамистановитиме:

 

Розподілнавчальногонавантаженнянадитинунатиждень

(Затверджено Наказ Міністерства освіти і науки України 20.04.2015№ 446, Зареєстровано вМіністерстві юстиціїУкраїни13травня2015 р. за №520/26965)

 

Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями

Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами

перша молодша
(від 2 до 3 років)

молодша
(від 3 до 4 років)

середня
(від 4 до 5 років)

старша
(від 5 до 6 (7) років)

Ознайомлення із соціумом

1

2

2

3

Ознайомлення з природним довкіллям

1

1

1

2

Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)

4

4

5

5

Сенсорний розвиток

2

-

-

-

Логіко-математичний розвиток

-

1

1

2

Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

2

3

3

3

Здоров’я та фізичний розвиток*

2

3

3

3

Загальна кількість занять на тиждень

10

11

12

15

Додаткові освітні послуги на вибір батьків

-

3

4

5

Максимальна кількість занять на тиждень

10

14

16

20

Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах)**

1,4

3,5

5,3

8,3

 

Примітки:

1.   Заняття з художньої літератури планується таким чином: у середній тастаршій групах 1 заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількостізанять з художньо-продуктивної діяльності; з розвитку мовлення у ІІ молодшійгрупітагрупіранньоговікуінтегруватисяувищеназванізаняття.

Художньо-продуктивнадіяльність(образотворча)можепроводитисяудругуполовинудняудошкільнихгрупах(4-ий,5-ий,6-ийр.ж.).


2.    Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під часвизначенняграничнодопустимогонавчальногонавантаженнянадітей.Фізкультурні заняття можуть проводитися у другу половину дняу дошкільних(4-ий,5-ий,6-ий р.ж.) групах.

3.     Максимальнодопустимакількістьзанятьупершійполовиніднявмолодшійтасереднійгрупахнеперевищуєдвох,устаршій–трьохорганізованихнавчальнихзанять.Зменшеннянавантаженнянадітейвідбувається за рахунок реалізації блочно-тематичного принципу планування,проведенняінтегрованихзанять,підчасякихреалізуютьсязавданнязанятьрізних типів.

4.      Пізнавально-дослідницькадіяльність(усвітілюдей,особистіснийрозвиток)проводитьсяуформіспеціальноорганізованихзанятьтаігровоїдіяльності (ігровий тренінг, різні види ігор), роботи з коректурними таблицямитощо. Ігрові форми роботи (ігровий тренінг) не враховані у загальну кількістьзанять.

5.       Заняттязхудожньо-естетичноїдіяльності(музичнадіяльність,малювання,ліплення,аплікація,конструювання,художнялітература)проводяться предметні (на вивчення нової теми, формування нових умінь танавичок) та інтегровані. Варіанти інтеграції може обирати сам вихователь, абоскористатисязапропонованимформатоморганізаціїспільноїдіяльностівихователя здітьми.

6.   Пізнавально-дослідницька діяльність (а саме формування елементарнихматематичних уявлень) проводиться як під час окремих (предметних занять),так у межах інтегрованого заняття. У програмі ми запропонуємо проведенняінтегрованогозаняття,умежахякогореалізуютьсязавданнязформуванняелементарнихматематичнихуявленьта конструювання.

7.      Мовленнєвадіяльність(розвитокмовлення,пропедевтичнийкурснавчання грамоти) у формі заняття здійснюється відповідно до обраного типу:предметнечи комплексне.

8.  Тривалістьперервміжзаняттямистановитьнеменше10хвилин.

9.        Заняття,якіпотребуютьпідвищеноїпізнавальноїактивності,проводятьсяпереважновпершуполовинуднятауднізвисокоюпрацездатністю (вівторок, середа). Такі заняття поєднуються та чергуються іззаняттямизмузичноговихованнята фізкультури.

10.   Реалізації освітньої програми сприяє проведення інтегрованих занять.Тривалістьінтегрованогозаняттяможедещозбільшуватисьзарахунокпостійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 5, 10, 15 хвилин відповіднодовіковихгруп).

11.    Протягомдняможеплануватисяоднеінтегрованедлязакріпленнянабутихдітьмизнаньівміньурізнихвидахїхдіяльності.Прицьомузабезпечуються нормативні вимоги до тривалості статичного навантаження уположенні сидячи на одному занятті, а саме: діти від 2 до 3 років – 15 хвилин,від 3до4років–15хвилин,від4до5років– 20хвилин,старшої–25 хвилин.


12.     Заняттязфізичноїкультуриймузичноговихованняінтеграціїнепідлягають.

13.   Виконання домашніх завдань від дітей педагогами закладу дошкільноїосвітиневимагається.

14.   Організоване навчання у формі фізкультурних занять проводиться ізрізними віковими групами окремо.Визначаючи обсяг рухової активності дітей,враховуєтьсястанїхньогоздоров’ятапсихофізіологічніособливості.Тривалість занять для дітей у віці від 2 до 3 років – 15 хвилин; від 3 до 5 років –20-25 хвилин; від5до6років–25-30 хвилин.

15.   Фізкультурні заняття для дітей дошкільного віку проводять не меншетрьохразівнатиждень.Форматамісцепроведеннязанятьвизначаютьсяпедагогомзалежновідпоставленоїмети,сезону,погоднихумовтаіншихфакторів.

У старшій інклюзивній групі здобувають освіту діти з особливимиосвітніми потребами. Дітизособливимиосвітнімипотребами,утомучислізінвалідністю,можутьперебувативінклюзивнійгрупіЗДОдо7(8)роківвідповіднодовисновкуІРЦ,залежновідрівнята ступеняпорушення.

 

РозділІІ

Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх напрямів, логічнапослідовність їхвивчення

ВідповіднодоБазовогокомпонентудошкільноїосвітиуЗДО визначенозмістіструктуруосвітньогопроцесуза інваріантноюскладовою.

Інваріантнаскладовазмістудошкільноїосвітисформовананадержавномурівніієобов’язковою.ІнваріантнучастинузмістуосвітисистематизовановідповіднодоБазовогокомпонентадошкільноїосвітизаосвітніминапрямами:«Особистістьдитини»,«Дитинавсоціумі»,«Дитинавприродному довкіллі», «Дитина у світі культури», «Гра дитини», «Дитина всенсорно-пізнавальномупросторі»,«Мовленнядитини».

Змістосвітньогопроцесувзакладіу2022-2023навчальномуроціспрямованийнаформуваннятарозвитоккомпетентностейвихованціввідповіднодоосвітніхліній Базовогокомпонента.

 

Компетентність

Зміст компетентності

Рухова компетентність

Здатність дитини до самостійного застосування  життєво необхідних рухових умінь та навичок, фізичних якостей, рухового досвіду в різних життєвих ситуаціях.

Здоров’язбережувальна компетентність

 

Здатність дитини до застосування навичок здоров’язбережувальної поведінки відповідно до наявної життєвої ситуації, дотримання основ здорового способу життя, збереження та зміцнення здоров’я у повсякденній життєдіяльності.

Особистісна

компетентність

 

Освітній потенціал компетентності реалізується у творчій активності дитини у всіх специфічно дитячих видах діяльності (ігровій, пізнавальній, образотворчій). Виявляється в особистісних якостях дитини – від елементарних уявлень та позитивного ставлення дитини до свого внутрішнього світу (думок, почуттів, мрій, бажань, мотивів, планів, ідеалів, цілей прагнень)до становлення основ її світогляду і розвиненості її свідомості (пізнавальної  активності, емоційної сприйнятливості, позитивної налаштованості дій, думок, оптимістичними переживаннями, реалістичними намірами).

Соціально-громадянська компетентність

 

Здатність дитини до прояву особистісних якостей, соціальних почуттів, любові до Батьківщини; готовність до посильної участі у соціальних подіях, що відбуваються у дитячих осередках, громаді, суспільстві та спрямовані на покращення спільного життя.

Природничо-екологічна

компетентність

 

Здатність дитини до довільної поведінки в різних життєвих ситуаціях, що ґрунтуються на емоційно-ціннісному ставленні до природи, знаннях її законів та формуються у просторі пізнавальної, дослідницької, трудової, ігрової діяльності.

Предметно-практична, технологічна компетентність

 

Здатність дитини реалізовувати творчі задуми з перетворення об’єктів довкілля з використанням різних матеріалів, що спираються на обізнаність із засобами та предметно-практичними діями, з допомогою дорослого чи самостійно у процесі виконання конструктивних, технічно-творчих завдань, завдань з моделювання.

Мистецько-творча

компетентність

 

Здатність дитини практично реалізовувати свій художньо-естетичний потенціал для отримання бажаного результату творчої діяльності на основі розвинених емоцій та почуттів до видів мистецтв, елементарно застосовувати мистецькі навички в життєвих ситуаціях під час освітньої та самостійної діяльності.

Ігрова 

компетентність

 

Здатність дитини до вільної, емоційно насиченої, спонтанної активності з власної ініціативи, в якій реалізується можливість застосування наявних і освоєння нових знань та особистісного розвитку через прагнення дитини до участі в житті дорослих шляхом реалізації інтересів  в ігрових та рольових діях в узагальненій формі.

Сенсорно-пізнавальна,логіко-математична, дослідницька компетентність

 

Здатність дитини  використовувати власну сенсорну систему в процесі логіко-математичної і дослідницької діяльності.

Результатом є наявність пізнавальної мотивації, базису логіко-математичних, дослідницьких знань, набутих дитиною умінь та навичок (аналізу, порівняння, узагальнення, здійснення самоконтролю), пізнавальний досвід, що накопичується і використовується в різних видах дитячої діяльності.

Мовленнєва компетентність

 

Здатність дитини продукувати свої звернення, думки, враження тощо в будь-яких формах мовленнєвого висловлювання за допомогою вербальних і невербальних засобів. Мовленнєва компетентність об’єднує фонетичний, лексичний, граматичний, діалогічний, монологічний складники та засвідчує їх взаємозалежність і взаємозумовленість.

Комунікативна компетентність

Здатність дитини до спілкування з однолітками і дорослими у різних формах взаємодії; здатність підтримувати партнерські стосунки, заявляти про свої наміри та бажання, узгоджувати свої інтереси з іншими, домовлятися, за потреби аргументовано відстоювати свою позицію.

Художньо-мовленнєва компетентність

Здатність відтворювати художньо-естетичні враження від сприйняття літературних та фольклорних творів засобами різних видів художньо-мовленнєвої діяльності, що засвідчує ціннісне ставлення дитини до художнього слова як культурного явища, друкованої чи електронної книжки, достатній для художньої комунікації рівень літературної обізнаності.

 

Організаціяжиттєдіяльностідітейзурахуваннямосвітніхліній,щовключенідоінваріантноїскладовоїдаєзмогузабезпечитиналежнийрівеньсоціально-особистісногорозвиткудітейдошкільноговікувструктурінеперервноїосвіти.

Дотриманнязмісту,взаємозв’язкуталогічноїпослідовностіреалізаціїосвітніхнапрямів Базовогокомпонентузабезпечуєтьсятавідображаєтьсяуплануванніпедагогівзакладу.

Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніхнапрямів увідповідностізвіковимиможливостямиіособливостямивихованців.

 

Очікуванірезультатинавчанняздобувачівосвіти

Очікуваними результатами освітнього процесу є набуття компетентностей,щовизначенізаусімаосвітніминапрямамиБазовогокомпонентатакомплекснимиіпарціальнимипрограмами,за якимиздійснюється освітнійпроцес.

Набуттярізнихвидівкомпетентностейдитиноюдошкільноговікувідбуваєтьсяврізнихвидахдіяльності(ігровій–провіднійдлядітейдошкільного віку); руховій; природничій; предметній; образотворчій; музичній;театральній;літературній;сенсорно-пізнавальній;мовленнєвій;трудовійівимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних знань про себетадовкілля,моральнихцінностей,уміннядоречнозастосовуватинабутуінформацію.Накінецьнавчальногорокуформуєтьсямодельвипускникакожноїгрупи.

Рівень сформованості компетентностей різних вікових груп з’ясовується упроцесі здійснення моніторингу рівня засвоєння програмового матеріалу дітьмиранньоготадошкільноговіку,отриманняантропометричнихданихтавстановлення рівня нервово-психічного розвитку дітей раннього віку в процесіспостереження зажиттєдіяльністю дітей.


РозділІІІ

Формиорганізаціїосвітньогопроцесу

Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» освітня програмаЗДО визначає мету, завдання освітнього процесу на навчальний рік, а такожформийогоорганізації.

Термін навчання. Навчальний рік у ЗДО починається 1 вересня 2022року ізакінчується 31 травня 2023 року, оздоровчийперіод (під час якого освітняроботаздійснюєтьсявідповіднодоінструктивно-методичнихрекомендаційМіністерстваосвітиінаукиУкраїни–з1 червня по31 серпня2023року.)

Організованенавчанняу формізанятьпроводиться,починаючиз3-горокужиття.

Тривалістьзанятьстановить:

    у Імолодшійгрупі(3р.ж.)– небільше10 хвилин;

    у ІІмолодшійгрупі(4р.ж.)– небільше15 хвилин;

    усереднійгрупі(5р.ж.)–20хвилин;

    устаршійгрупі(6р.ж.)–25 хвилин.

Тривалістьперервміжзаняттями становитьнеменш10хвилин.

Зметоюдосягненняочікуванихрезультатівнавчання(набуттякомпетентностей)у 2022-2023навчальному роціпедагогамизакладу будутьпроводитися різніформиорганізаціїосвітньогопроцесу.

Узалежностівідосновнихзавданькомплекснихосвітніхпрограмщореалізуються в закладі та відповідно до змістовних ліній Базового компонентудошкільноїосвіти,увсіхвіковихгрупахорганізовуютьсятаківидизанять:

-         Комплекснізаняття:складаєтьсяздекількохвзаємопов’язанихміжсобою частин, які підкоряються єдиній меті, доповнюють одна одну, складаютьодне ціле. Як правило, матеріал до комплексного заняття добирається з одногорозділупрограми.

-         Тематичнізаняття:підпорядкованооднійтемі:вихованнюзвуковоїкультуримовлення абоформуваннюграматичноправильногомовлення

-         Комбінованізаняття:складаєтьсяздекількохчастин,майженепов’язаних між собою. Можуть комбінуватися різні види діяльності дітей. Докожноїчастиникомбінованогозаняттяповиннівисуватисязавдання,яківирішуються впродовж заняття.

-         Домінантнезаняття:будуєтьсянаосновікомбінованого,коливихователь приділяє увагу якомусь питанню, проблемі, розділу, тобто робитьсяакценттількинаодному(будь-якому)видідіяльностіздітьми(цейвид


домінує). Інші види діяльності виступають як допоміжні. Домінантні заняттяможутьмати темутасюжет.

-         Сюжетно-динамічнізаняття:частішезавсепроводятьсявігровійформі,характеризуються тим,що виконаннядитиною (або дорослим) будь-якихдійпідпорядковановизначеннюсюжетові–казковомуабозапозиченомуіздовкілля

-         Інтегровані заняття: найбільш поширені в практиці роботи дошкільногозакладу освіти. Під інтеграцією ми розуміємо процес та результат поєднанняокремих елементів навчання та виховання в єдину цілісну систему з метоюодержання якісноновогорезультатудошкільноїосвіти.

Видизанятьзазмістовиминапрямамиосвітньоїроботи:

-  з фізичногорозвитку(тобтофізичнакультура,валеологічневиховання);

-      з   пізнавального   розвитку   (ознайомлення   з     соціумом,               з                 природнимдовкіллям,логіко-математичнийрозвиток);

-  з мовленнєвогорозвитку(вт.ч.з навчанняелементівграмоти);

-   зхудожньо-продуктивноїдіяльності(образотворча,літературнатамузичнадіяльність,) тощо.

З метою забезпечення наступності з початковою ланкою освіти поширенимтипомзанятьупоточномунавчальномуроціувсіхвіковихгрупахбудутьвпроваджуватися інтегровані заняття у рамках блочно-тематичної організаціїосвітньогопроцесу.

Видиінтегрованихзанять:

-     соціально-природознавчоїтематики;

-     зпріоритетомінтелектуально-мовленнєвихзавдань;

-     зпріоритетомлогіко-математичнихзавдань;

-     заняттяхудожньогоциклу.

Інтеграція сприяє значному скороченню організованих форм навчальноїдіяльності(занять)та істотнознижує навчальненавантаження на дітей.

Освітнійпроцесорганізовуєтьсядиференційованозурахуваннямвікуііндивідуальних особливостейдітей.

Типзаняттяобираєвиховательсамостійно,враховуючиконкретніумовироботи,забезпечуючиводночасдосягненняочікуванихрезультатів,зазначенихвосвітніхпрограмах.

Типизанять щореалізуютьсяв ЗДО:

- фронтальнізаняття(всягрупа);

- груповізаняття(до15дітей);


- індивідуально-груповізаняття (до8дітей);

- індивідуальнізаняття(1-4дітей).

Крімспеціальноорганізованоїосвітньоїдіяльностіпередбачаєтьсясамостійнадіяльністьдітей:

-       ігри(дидактичні,сюжетно-рольові,рухливі,театралізовані,ігризпіскомта водою таін.);

-       спостереження;

-       пошуково-дослідницькадіяльність;

-       самостійнахудожнядіяльністьтощо.

Заокремимпланомвихователіздійснюютьіндивідуальнуроботуз дітьми.

Фізичневихованнядітейпередбачаєпроведення:

·               ранковоїгімнастики;

·               гімнастикипробудження;

·               занятьфізичноюкультурою;

·               рухливихігортаігорспортивногохарактеру;

·               загартування;

·               фізкультурниххвилинокпідчасзанять;

·               фізкультурнихпаузміжзаняттями;

·               фізкультурнихкомплексівпідчасденноїпрогулянки

·               оздоровчихзаходів.

Організованенавчанняуформіфізкультурнихзанятьпроводитьсяізкожноюгрупоюокремо.

Вищезазначені форми організації освітнього процесу в закладі дошкільноїосвітиреалізуютьсяврамках:

- плануроботизакладуна навчальнийрік;

- режимудняна навчальнийрік;

- розкладуорганізованихвидівдіяльності.

Заокремимпланомузакладіорганізовуєтьсялітнєоздоровленнядітей,

підчасякогоосвітнійпроцесорганізовуєтьсявнаступнихформах:

           - ранковагімнастикатагімнастикапробудження;

          - дозованийбіг, ходьбапотраві,піску,по«доріжці здоров’я»,обливання нігпрохолодною водою;

          - рухливітаспортивніігри;

          - процедуриприйняттясонячнихтаповітрянихванн;

          - продуктивнівидидіяльності;

          - ігризводою,піском;

          - конструкторськітатворчіігри;

          - пошуково-дослідницькадіяльність;

          - організаціятрудовоїдіяльності;

          - літературнірозваги,конкурсималюнків;

          - змагання,різноманітніконкурси,естафети.


Протягом навчального року вихователі проводять різні форми роботи збатьками, розробляютьінформаційно-консультативнийматеріалвраховуючипотребита запитибатьків.

Організація психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їхзамінюють,будуєтьсянаосновіінтеграціїдіяльності всіх педагогічних працівників ЗДО: вихователя-методиста, вихователів,практичногопсихолога,музичного керівника, інструктора з фізичноговиховання,медичної сестри.

 

РозділІV

Опистаінструментисистемивнутрішньогозабезпеченняякостіосвіти

Внутрішнясистемазабезпеченняякостіосвітистворюєтьсявідповіднодостатті41ЗаконуУкраїни«Проосвіту».Вона включає:

– оприлюднені  критерії,   правила   та                                    процедури                 оцінювання                                    освітньоїдіяльностітауправлінськихпроцесівузакладі освіти;

– політикитапроцедуризабезпеченняякостіосвіти;

– системутамеханізмизабезпеченняакадемічноїдоброчесності;


– забезпеченнянаявностінеобхіднихресурсівдляорганізаціїосвітньогопроцесу;

– створеннявзакладіосвітиінклюзивногоосвітньогосередовища,універсальногодизайнутарозумногопристосування;

– інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами абодокументамизакладуосвіти.

Згідно зі статтею 20 Закону України «Про дошкільну освіту» педагогічнарадазакладудошкільноїосвітиформуєсистемутазатверджуєпроцедуривнутрішньогозабезпеченняякостіосвіти,зокремасистемутамеханізмизабезпечення академічної доброчесності.

Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється відповідно дорекомендацій Міністерства освіти і науки України, Державної служби якостіосвітиУкраїнизурахуванням:цілейтапріоритетіврозвиткузакладудошкільноїосвіти;типузакладу,місцезнаходження,умовдіяльності.

До розбудови внутрішньої системи якості освіти залучаються усі учасникиосвітньогопроцесу.

Рекомендаціїщодоствореннявнутрішньоїсистемизабезпеченняякостіосвіти

Метавнутрішньоїсистемизабезпеченняякостіосвіти:постійнетапослідовнепідвищенніякостіосвітинаосновівідстеженнядинамікипоказників освітньоїдіяльності та освітніх процесівуЗДО.

Завданнявнутрішньоїсистемизабезпеченняякості освіти:

1. Визначення  пріоритетних   напрямів   та           показників     для                    оцінюванняосвітньоїдіяльності,управлінськихпроцесівуЗДО.

2.Здійснення      вимірювання      показників           освітньої         діяльності           тауправлінських процесівуЗДОтаоцінкаїхдинаміки.

3.Визначення    шляхів    підвищення    якості           освіти              за             результатамиоцінюванняпоказниківосвітньоїдіяльностіта освітніхпроцесів.

4. Наданнядопомогиучасникамосвітньогопроцесущодопідвищенняякостіосвіти.

Напрями,показники,методузбориінформаціїдляоцінюванняякостіосвітньоїдіяльностітауправлінськихпроцесівуЗДО

Напрями, показники для оцінювання освітніх і управлінських процесів уЗДО доцільно визначати за результатами аналізу діяльності закладу освіти заминулийнавчальнийріктаанкетуванняпедагогічнихпрацівників,батьківвихованців щодоякості провадженняосвітньоїдіяльності в ЗДО.

Методами збору інформації для оцінювання якості освітньої діяльності тауправлінськихпроцесівуЗДОможутьбути:вивченнядокументації,спостереження,опитування(анкетування,інтерв’ювання)усіхучасниківосвітньогопроцесу(педагогічнихпрацівників,дітей,батьківвихованців)таспостереженнязадітьмиврізнихвидахдіяльності.Атакожмедико-педагогічнийконтрользафізичнимрозвиткомтастаномздоров’ядітейназаняттях з фізкультури (система медичних і педагогічних спостережень, аналізефективностівикористання засобів іметодів фізичноговиховання).


Зміни та доповненнядонапрямів,показників,методів зборуінформаціїдля оцінювання якості освітньої діяльності й управлінських процесів у ЗДОсхвалюютьсявідповіднимрішеннямпедагогічноїрадитазатверджуютьсянаказомкерівниказакладу.

 

Орієнтовні напрями, показники, методу збори інформації дляоцінюванняякостіосвітньоїдіяльностітауправлінськихпроцесівуЗДО

 

Напрям

оцінювання

Показники

Методизбору

інформації

Термін

проведення

 

 

 

 

 

 

 

Освітнєсередовище

ЗабезпеченняЗДО обладнаннямвідповіднодо

Типовогопереліку

 

Спостереження

 

Забезпечення навчально-наочними посібниками таіграшкамивідповіднодо

Типовогопереліку

 

Спостереження

 

Стантериторіїтаприміщень.

Відповідністьсанітарно-гігієнічнимвимогам

Спостереження,вивчення

документації

 

Дотриманнявимогбезпекижиттєдіяльностівихованцівтаохоронипраціпрацівників

Спостереження,вивченнядокументації

 

Створенняумовдлядітейзособливимипотребами

Спостереження,вивченнядокументації

 

 

 

 

 

 

 

 

Освітнядіяльність

Якістьпланування освітньо-виховної роботи вЗДО

Вивчення

документації

 

 

ДіяльністькерівникаЗДО

Опитування,вивчення

документації

 

Системавнутрішнього

моніторингу

Вивчення

документації

 

Організація та здійсненняосвітньогопроцесувЗДО

Спостереження

вивченнядокументації

 

 

Рівеньреалізаціїкомпетентнісногопідходу

Спостереженняоцінка,вивчення

документації

 

 

Діяльністьвихователя

Спостереження,вивчення

документації

 

Організаціятаздійснення

Вивчення

 


 

методичноїроботи

документації

 

 

Співпрацязбатькамивихованців

Опитування,вивчення

документації

 

Результатиосвітньої

діяльності

РівеньзасвоєннявихованцямистаршихгрупвимогБКДОза

освітнімилініями

 

Спостереження

 

 

Основні політики забезпечення якості освітньої діяльностіта якості освіти вЗДО

Основними політиками забезпечення якості освітньої діяльності та якостіосвітивЗДОє:

- забезпечення публічної інформації про діяльність закладу освіти (ст. 30ЗаконуУкраїни«Проосвіту»);

- дотриманняпринципівакадемічноїдоброчесностіудіяльностіпедагогічних працівників (ст.42ЗаконуУкраїни«Про освіту»);

- запобіганнятапротидіябулінгу(цькуванню);

       - створення умов щодо професійного зростання педагогічних працівників(постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 «Деякі питанняпідвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (зізмінами).

ОсновніпроцедурививченняякостіосвітньоїдіяльностівЗДО

ОсновнимипроцедурамививченняякостіосвітньоїдіяльностівЗДОвизначено:

        - відстеженнярівнярозвиткудітейстаршогодошкільноговікувідповіднодовимогБазовогокомпонента дошкільноїосвіти;

        - внутрішніймоніторингякостіосвіти;

        - самооцінюванняосвітньоїдіяльності.

Відстеження рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку здійснюєтьсявідповіднодовимогБазовогокомпонентадошкільноїосвіти.Уякостіінструментаріювикористовуєтьсяметодичнийпосібник«Моніторингдосягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільноїосвіти» ( за загальною редакцією Т. В. Киричук, О. М. Кулик, Н. М. Шаповал. -Вид.2-ге,беззмін.)

Длязабезпеченняоб’єктивностітадостовірностіданихважливодотримуватисьпринципівакадемічноїдоброчесності,утомучислісправедливогооцінювання.

Внутрішній моніторинг якості освіти здійснюється відповідно до статті 48Закону України «Про освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від16.01.2020 № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якостіосвіти». Для проведення внутрішнього моніторингу розробляється відповіднапрограма.

Самооцінюванняосвітньоїдіяльностівключає:


          - самооцінку показниківосвітньої діяльності тауправлінськихпроцесівуЗДО;

 

- оцінюванняпедагогічнимипрацівникамисвоєїдіяльності.

 

 

 

Очікуванірезультатищодореалізаціїсистемивнутрішньогозабезпеченняякості освіти

 

1.     Отримання   об’єктивних   даних   проякість              освітньої       діяльності      тауправлінськихпроцесівуЗДО.

 

2.     ПідвищенняякостіосвітивЗДОнаосновіприйняттяефективнихуправлінських рішень.

 

3.   СтворенняатмосферидовіридоЗДОсередпедагогічнихпрацівниківтабатьків вихованців.

 

 

 

ОсновніпоказникиреалізаціїосвітньоїпрограмиЗДО №40

 

Виконанняосвітньоїпрограмидастьзмогу:

 

               - удосконалитиорганізаціюосвітньогопроцесувзакладізметоюзабезпеченняефективноїреалізаціїзавдань державногостандарту;

 

               - забезпечитиформуванняудітейдошкільноговікумотиваціїдонавчальноїдіяльності тасаморозвитку;

 

               - створитиумовидляякісногосоціально-емоційного розвиткудитинидошкільного віку як запорукиуспішної самореалізації на наступному етапіжиття впочатковій ланці школи;

 

               - забезпечитикомпетентніснийпідхіддонавчально-виховногопроцесу;

 

               - забезпечитизбереженняпсихічногоздоров`ядітейранньоговіку;

 

               - задовольнитиосвітньо-культурніпотребиздобувачівосвіти;

 

               - удосконалитисистемупідвищенняпрофесійноїмайстерностіпедагогів,надаючипріоритетсамоосвіті;

 

              - упровадження          в        освітню        практику       сучасних     інформаційних     ікомунікаційних технологій;

 

              - упровадженняефективнихтехнологійспівпрацізбатькамивпрактиціпсихолого-педагогічногопартнерства.