Get Adobe Flash player

Головне меню

Звіт директора Гайової Т.М. перед педагогічним колективом та громадськістю за 2022/2023 навчальний рік

ЗВІТ ДИРЕКТОРА

ЗДО № 7 «Віночок»

перед батьками, колективом та громадськістю з питань  статутної діяльності закладу у 2022 – 2023  навчальному році

 

31 травня 2023 року

 

        Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. №178, «Положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю».

ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЗДО

Заклад дошкільної освіти № 7 «Віночок» загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області - заклад освіти і виховання дітей віком від 2 років до 6  років, який задовольняє потреби дітей у догляді, вихованні і зміцненні їхнього здоров'я.  Заклад здійснює освітню діяльність відповідно до Статуту та колективного договору.

 Розташований за адресою: м. Ужгород, вул. А. Волошина, 46

Дошкільний заклад заснований у 1956 року.

Проектна потужність – 80 місць.

Режим роботи установи – 12 годин; 4 групи працюють  з 7:00 до 19:00

На теперішній час в   закладі функціонують різні   вікові групи, 102 вихованців.

 МЕРЕЖА ЗДО

На 2022–2023 навчальний рік  заклад укомплектовано таким чином:

 перша молодша група ( від 2 до 3 років)

 молодша група ( від 3 до 4 років)

 середня група (від 4 до 5років)

 старшого група (від 5 до 6 років)

Для забезпечення освітнього процесу з дітьми у  закладі створені всі необхідні умови. Обладнано 4 групових приміщень та  кабінети: директора, методичний, медичний, практичного психолога, бухгалтера, харчоблок, пральня, тощо. В кожній групі обладнано куточки здоров'я. Предметно-ігрове середовище усіх приміщень відповідає санітарним, функціональним, і естетичним вимогам. На території закладу для кожної вікової групи є ігровий майданчик.  Підвал для зберігання овочів, сарай для зберігання садового інвентарю та матеріалів для сезонного використання.

Гуртки: англійської мови, образотворчого мистецтва.

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Кадрами  заклад укомплектований майже повністю, згідно штатного розпису. Працює в закладі – 31 особи: зокрема, педагогічних працівників — 13 осіб, з повною вищою педагогічною освітою в закладі –  12 осіб. Рівень майстерності педагогів достатньо високий: 11-й тарифікаційний розряд – 1, 10-й  тарифікаційний розряд – 1, вища категорія – 7,  звання «старший вихователь» - 1.              

З метою підвищення кваліфікації педагогів діє система навчання за освітньою програмою вихователів дошкільної освіти  в Ужгородському  обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. Складено і погоджено з центром методичної та соціально-психологічної служби управління освіти міської ради міста Ужгорода перспективний план проходження навчання за освітньою програмою вихователів дошкільної освіти  та проходження атестації педагогічних працівників, що дає можливість охопити атестацією всіх  педагогів у п’ятирічний термін.

Атестація педагогічних працівників проводилась згідно з перспективним планом відповідно до Типового положення про  атестацію та на підставі наказів директора закладу.

 Впродовж 2022 – 2023 навчального року було атестовано 3 педагога:

Басюк Л.В., вихователь-методист, відповідність займаній посаді, відповідність раніше присвоєним кваліфікаційній  категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «старший вихователь»;

Боршош О.П., музичний керівник, відповідність займаній посаді, відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній  категорії «спеціаліст вищої категорії»;

Хома А.В., асистент вихователя, відповідність займаній посаді, підтвердження  раніше встановленого 10 тарифного розряду.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували педагоги протягом навчального року .

В 2022-2023 навчальному році методична робота закладу була спланована і проводилася відповідно до річного плану роботи закладу.

Було забезпечено системну, аналітичну, організаційну, пошукову, інформаційну діяльність, що сприяла підвищенню професійної компетенції педагогічних працівників, розвитку їх інноваційної діяльності, підвищення якості освіти.

УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Річний план   закладу враховує вимоги Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Національної доктрини розвитку освіти, основні положення Міжнародної конвенції ООН про права дитини, «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти», «Про охорону дитинства», листа Міністерства освіти і науки України від 03.07.2009 року № 1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах», методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного закладу» (додаток до листа від 16.08.2010 № 1/9-563), інструктивно-методичних рекомендацій «Про організацію роботи в дошкільних навчальних закладах у 2022/2023 навчальному році».

Зміст освітньої роботи в закладі відповідає основним концептуальним засадам Базового компонента дошкільної освіти та забезпечується Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

В 2022-2023 навчальному році колектив працював над покращенням навчально-виховного процесу, посиленням творчого розвитку дошкільників засобами інтеграції освітнього процесу, вихователі намагались активізувати пізнавальну діяльність дошкільників, формувати життєву компетенцію дитини у різних освітніх і змістовних лініях.

Директором та педагогічним колективом закладу створені належні умови для всебічного повноцінного розвитку, комфортного перебування дітей в  закладі.

Згідно з річним планом роботи ЗДО № 7 «Віночок» до початку 2022-2023 навчального року з метою стимулювання педагогів закладу до творчої діяльності, виявлення доцільних та ефективних, ігрових і навчальних посібників, створено педагогічними працівниками закладу змістовне та естетичне оформлення групових приміщень, спальних кімнат, роздягалень кожної з 4  груп закладу та відповідає вибраній назві: перша молодша група «Ромашка»; молодша група «Дзвіночок»;   середня група «Бджілка»;    старша група «Сонечко».

 Методична робота з педагогічними кадрами у 2022/2023 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів. Кількісний і якісний аналіз оцінювання рівня організації методичної служби в ЗДО показав, що всі форми методичної роботи (педради, тренінги, консультації, семінари,  колективні перегляди занять) сприяли розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх  компетентності.

Самоосвіта педагогів та наявність інноваційних процесів в професійному рівні педагогів.

Найважливішою формою підвищення рівня креативності та педагогічної майстерності педагогів була педрада.

 З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи навчально-виховний процес на  виконання головних завдань, були сплановані та проведені протягом навчального року чотири засідання педагогічних рад.

Цікаво та змістовно на високому педагогічному рівні були підготовлені та проведені семінари та тренінги.

Зміст проведеної роботи складався з теоретичних, практичних завдань і використання активних та інтерактивних форм роботи з кадрами. В результаті  підвищилась ефективність педагогічної діяльності колективу. 

Ефективною формою методичної роботи стало проведення колективних переглядів занять та режимних моментів.

«Знайомство з народними музичними інструментами» музичне заняття з елементами методики Карла Орфа в середній групі – 9 жовтеня 2022 р., Боршош О.П. – музичний керівник.

Інтегроване заняття «Казкова подорож в країну Математики» в старшій групі –

23 листопада  2022 р, Чемсак С.М.- вихователь.

Для вирішення річних завдань були підготовлені консультації для педагогів за темами:

 

1.Організація активностей, рекомендовані види дитячої діяльності в укритті під час повітряної тривоги.

 

2.No  stress  вправи для збереження працездатності в умовах дії воєнного стану

 

3.Створення безбар'єрного середовища у навчанні дітей особливими освітніми потребами

 

4.Використання народно- прикладного мистецтва як засіб формування національної свідомості дитини

 

·       Секрети успішної адаптації малюків до дитячого закладу.

·       Використання прийомів ейдетики у роботі з дітьми дошкільного віку.

·       Усна народна творчість як засіб розвитку мовлення дошкільників.

·       Організація навчально - дослідницької діяльності у сенсорно-пізнавальному просторі дітей дошкільного віку

·       Виховання поваги до прав дитини, захист її прав.

·       Виховання у дітей морально-етичних норм поведінки – завдання сучасної поведінки.

·       Виховання у дітей почуття відповідальності та збереження цінності природної краси.

·       Взаємозв’язок музичної та емоційної культури у вихованні дітей дошкільного віку.

·       Фізкультурно-оздоровча робота з дітьми дошкільного віку.   Хвилинки здоров’я: основні вимоги до організації та проведення.

·       Використання музейної педагогіки в освітньо-виховному процесі.

Досягнення та напрацювання педагогічних працівників висвітлюється в засобах масової інформації та мережі інтернет, на сайті закладу.

Інноваційна поінформованість педагогів закладу викликає бажання поглиблювати свої знання, спонукає до творчості. Результативність впровадження елементів інноваційних технологій та особистісної моделі навчання підтверджує переорієнтацію у підходах до проведення занять.

Результати навчально-виховного процесу

Впродовж 2022/2023 навчального року робота методичної роботи ЗДО була зосереджена над вирішенням наступних актуальних питань:

1.Продовжувати формувати мовленнєву компетентність дошкільників в різних видах діяльності навчально - виховного процесу.

2. Виховання екологічної культури у дошкільників через емоційно - ціннісне ставлення до природи довкілля.

3. Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей дошкільного віку.

Вся ділова документація директора, вихователя-методиста та педагогічних працівників в ЗДО ведеться  державною мовою з дотриманням нормативних вимог. В цілому, педагоги ЗДО мають достатній рівень володіння державною мовою.

Продовжуючи роботу з формування мовленнєвої компетентності дошкільників в різних видах діяльності навчально - виховного процесу, враховуючи сучасні вимоги щодо планування роботи за програмою «Дитина» вихователі здійснюють перспективне та календарне тематичне планування відповідно до рекомендацій  методичних листів МОН України. Планування роботи з даного розділу вихователями груп здійснюється згідно перспективного плану на навчальний рік та щомісячно. Планування на всіх групах педагоги здійснюють систематично та з урахуванням вікових особливостей дітей, напряму роботи закладу та відповідно до річного плану ЗДО.

Варто зазначити, що вихователі старшої групи Олейник Г.Ю., Чемсак С.М.

значну увагу приділяють формуванню мовленнєвої активності дітей в процесі пізнання ними навколишньої дійсності, використовуючи різноманітні дидактичні ігри, картинки, плакати які сприяють процесу мислення у дошкільників (розповідь, опис, вислови-пояснення, загадування і відгадування загадок, тощо), забезпечують встановленню системи мовленнєвих зв’язків, через зорові, слухові, рухові аналізатори. Для збагачення словника та розвитку зв’язного мовлення вихователі: Олейник Г.Ю. та  Чемсак С.М. використовують різні форми роботи, такі як: етичні бесіди, дидактичні ігри та логопедичні паузи, що є важливим для кращого розвитку словника дитини та усунення недоліків. Організовуючи різні види діяльності дітей протягом дня вихователі усіх вікових груп створюють умови для активного спілкування дітей, обміну думками, судженнями. Це сприяє розвитку комунікативних навичок. 

На виконання Закону України «Про засади державної мовленнєвої політики» в ЗДО приділялась увага вивченню української мови. Діти розуміють українську мову, володіють формами звертання, намагаються спілкуватись українською мовою. В кожній групі є добре обладнаний український національний куточок, в старшій групі – етнографічні куточки з державною символікою, підібрана необхідна література та вироби українського народного мистецтва. Педагоги закладу використовували  український фольклор, народні ігри, бесіди за змістом  художніх творів, побутові розмови.

Мовленнєвий розвиток дитини, зокрема мовленнєва компетентність – один з важливих чинників становлення особистості в дошкільному дитинстві. Тому,  працюючи над питанням «Формування мовленнєвої компетентності дошкільників в різних видах діяльності навчально - виховного процесу» педагоги звертають особливу увагу на розвиток процесу формування мовленнєвої компетенції дітей дошкільного віку, адже саме мовлення є унікальною формою діяльності дитини, це результат її зусиль в освоєнні життєвого простору, який її оточує і потрібно щоб цей результат, а саме мовленнєва компетенція дитини була правильно сформована. Педагоги нашого закладу знають теоретичні поняття мовленнєвого розвитку, навчання рідної мови та мовленнєвого виховання; питання теорії і методики формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку. Планують роботу з розвитку мовлення в дошкільному закладі та моделювати заняття з розвитку мовлення в різних вікових групах, обстежують  мовленнєву готовність дитини до школи. Звертають  увагу  на те, що робота з формування мовленнєвої компетентності дошкільників здійснюється як на спеціальних заняттях так і в процесі організації різних видів дитячої діяльності.

Протягом року були підготовлені та проведені такі заходи, які сприяли поширенню та пропаганді української мови в навчальному закладі та родинах, спрямовані на формування духовного світу вихованців, виховання духовно багатої, мовної особистості дошкільника та педагогів ЗДО, а саме:

·       консультація для педагогічних працівників на тему: «Оснащення куточка книги».

·       ігри-драматизації, інсценізація за мотивами українських народних казок;

·       розвага «Дивинки з бабусеної скриньки»;

·       тематичне заняття « Народні традиції восени»

·       виставка дитячого малюнку «Українські народні казки»

·       куточки для батьків поповнені матеріалами: підбірка художніх творів українських письменників  на допомогу батькам;

·       фізкультурна розвага для дітей старшого дошкільного віку «Котигорошко».

Розкриваючи питання «Виховання екологічної культури у дошкільників через емоційно - ціннісне ставлення до природи довкілля»    педагоги закладу добре розуміють, що дошкільний вік – найважливіший етап у становленні  екологічного світогляду людини, що передбачає створення передумов гуманної взаємодії з природою. Тому дітям  дають знання, які спонукали б пізнати навколишнє, у доступній для них формі. Ці знання  впливають  на пізнавальні процеси, активізують інтерес до явищ, розширення сфери емоційних вражень, розвиток гуманного ставлення до неї, почуття обов`язку за збереження її багатств, патріотичне виховання на основі уявлень про красу рідного краю, а також формують такі моральні якості, як доброта, чуйність, любов і увага до всього живого. Навчають дитину не лише сприймати красу, бачити її, відчувати і розуміти, а й щоб одержані естетичні враження викликали бажання діяти чесно, гуманно, відповідати власною посильною участю у створенні прекрасного. Вихователі всіх вікових груп  залучають дітей до активного піклування про природу, навчають бережно ставитись до неї. Щоб викликати у малят бажання охороняти природу, піклуватися про неї, організовують систематичні спостереження, працю у природі, найпростіші досліди, які розкривають дітям закономірності розвитку живого об`єкта. Стежать за тим, щоб спостереження протягом тижня перепліталися з різними формами роботи за  іншими розділами програми: ознайомлення з художньою літературою, розвитком мовлення, зображувальною діяльністю, фізичним вихованням, враховуючи взаємозв`язки між об’єктами та явищами природи. Під час екскурсій педагоги намагаються сприяти активізації пізнавальної діяльності дітей,  прагнуть берегти і захищати  природу. Будь-яку екскурсію, навіть буденну прогулянку,  перетворюють на захоплюючу подію.  Йдучи на прогулянку чи екскурсію, заздалегідь ознайомлюють  вихованців з правилами та нормами поведінки, що є елементами екологічної культури кожної цивілізованої людини. Таким чином, екологічні екскурсії та всі інші засоби навчання та виховання дошкільників у своїй сукупності дають їм можливість не тільки одержати знання, закласти фундамент духовності, а й зрозуміти перші поняття – «екологічна культура», «екологічна свідомість», зрозуміти їх сутність. За вимогами сьогодення щодо екологічного виховання – прищеплення бережного ставлення до природи – важливе місце відводиться дослідницькій, пошуковій роботі. Педагогічний колектив спрямовує свою діяльність на те, щоб виховати в кожної дитини почуття особистої відповідальності за все живе на Землі.

Працюючи над розкриттям питання «Формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей дошкільного віку».  Фундамент здоров'я закладається в перші роки життя, що визначається особливостями нервової системи. У цей період починають розвиватися етичні якості, задатки інтелекту, менталітет (образ думок), формується і спосіб майбутнього життя людини. У молодшому дошкільному віці ставлення дитини до свого здоров'я визначається впливом найближчого оточення. Педагоги закладу добре розуміють, що  роль дорослих полягає в допомозі при освоєнні дій щодо поліпшення стану здоров'я, сприяє формуванню якостей і фізичної підготовленості . Застосовують традиційні методи: бесіда, спостереження, роз'яснення, переконання, позитивний і негативний приклади, методи вироблення звичок, методи вправ, контролю й самоконтролю тощо. Застосування цих методів сприяє створенню у дітей мотивації на здоровий спосіб життя.  Педагоги нашого  закладу спонукають дітей до рухливої діяльності, повсякчас регулюють їхню активність, та завжди схвалюють прояви самостійності, вольових зусиль. Враховують руховий досвід кожного малюка окремо, рівень рухливості, притаманній їй темп, здібності, природні та вікові можливості.

Прогулянки є важливим складником життєдіяльності всіх дітей. Неодмінна умова для їх проведення це збалансування вихователями програмних вимог з бажаннями дітлахів. Зміст роботи на прогулянках залежить від кількох складових: освітніх завдань, погоди, настрою дітей, загальної атмосфери в групі тощо Враховуючи величезну роль ігрової діяльності в зростанні особистості дитини, під час організації рухового режиму значне місце відводиться рухливим іграм. Добираючи їх педагоги враховують такі чинники: вік дітей, місце ігор протягом дня, погодні та природні умови, пора року, наявність необхідного інвентарю та обладнання. Проведення фізичних вправ на прогулянках це один із основних засобів для фізичного розвитку дітей. Завдяки їм формуються і закріплюються навички  життєво – важливих рухів: (бігу, стрибків, ходьби, лазіння, метання тощо), тренуються фізичні якості: (швидкість, спритність, витривалість, сила, гнучкість, координація рухів). В різноманітних організаційних формах (ранкова гімнастика, рухливі ігри, заняття з фізкультури) - також широко використовуються фізичні вправи.

В закладі проводяться  фізкультурні свята, організовуються дні здоров’я

найважливіша мета таких заходів це забезпечення активної рухової діяльності усіх дітей, участі кожного з них та створення піднесеного настрою. Велика увага приділяється  індивідуальній роботі з фізичного виховання, яка проводиться у вільний час групами або індивідуально, як правило у відведений час для самостійної діяльності дітей. Мета роботи – поглиблене ознайомлення та розучування навичок її виконання, усунення будь яких відставань у розвитку фізичних якостей. Все, чого ми вчимо наших дітей, вони поступово  застосовують в реальному житті.

Впродовж 2022/2023 навчального року освітньо - виховна робота в закладі була спрямована на впровадження в практику цілісного підходу до розвитку особистості, формування життєздатної, гнучкої, свідомої, творчої людини.

Перспективне та календарне планування освітньо - виховного процесу включає різноманітні форми сучасної організації життєдіяльності дошкільників за освітніми лініями, а також дидактичний та ігровий матеріал.

Планування освітнього процесу здійснюється за режимними моментами з урахуванням освітніх ліній Базового компоненту.

Наступність ЗДО та початкової школи.

 У відповідності до чинного законодавства та нормативно-правових документів саме наступність є однією з обов’язкових умов здійснення неперервності здобуття освіти, яка певною мірою має забезпечити єдність, взаємозв’язок та узгодженість мети, змісту, методів, форм навчання й виховання з урахуванням вікових особливостей дітей на суміжних щаблях освіти. Провідною ідеєю навчально-виховного процесу в навчальних закладах, згідно з Концепцією «Нової української школи», має стати забезпечення безперервності та наступності навчання й виховання; гармонійне поєднання інтересів особистості, суспільства, держави. У Базовому компоненті дошкільної освіти та Державному стандарті початкової загальної освіти визнається пріоритетність компетентнісного підходу до розв’язання основних завдань дошкільної та початкової ланок освіти. Ці документи покликані забезпечити поетапне становлення дитячої особистості, її фізичний, пізнавальний, соціальний, естетичний розвиток, набуття нею певного практичного досвіду, необхідного для використання у майбутньому житті. У центрі уваги ЗДО – забезпечення кожній дитині перед вступом до школи мінімального освітнього ядра та створення передумов для її безболісної адаптації до нового соціального середовища на основі сучасних критеріїв, форм і методів підготовки до школи, адекватних вікові дітей. Базовий компонент дошкільної освіти спрямовує зусилля батьків, педагогів, психологів на розвиток творчого потенціалу дитини, що має свої особливості у дошкільному дитинстві, на своєчасне підтримання досягнень індивідуальної своєрідності неповторного життєвого шляху дитини, забезпечення психолого-педагогічного супроводу розвитку дитини у дошкільні роки. Наступність забезпечує поступовий перехід від попереднього вікового періоду до нового, поєднання щойно здобутого дитиною досвіду з попереднім. З одного боку, вона передбачає спрямованість освітньої роботи в  закладі дошкільної освіти на вимоги, які будуть пред'явлені дітям в школі, а з іншого – на опору вчителя на досягнутий старшими дошкільниками рівень розвитку; на здобуті в дитсадку та сім'ї знання, навички і досвід дітей, на активне використання їх в освітньому процесі. Тому вже багато років спільні проблеми, принципи і цілі єднають дошкільний навчальний заклад з закладом загальної освіти № 1.Забезпечити цю єдність допоміг план спільної роботи, який дав змогу упорядкувати і систематизувати діяльність педагогів у вирішенні завдань підготовки дітей до школи. 

Робота практичного психолога.

Психологічна служба  закладу є складовою частиною державної системи охорони фізичного і психічного здоров’я молодих громадян України. Вона діє на підставі ст. 21, 22 Закону України «Про освіту», ст.29-32 Закону України «Про дошкільну освіту» з метою виявлення і забезпечення оптимальних соціально-психологічних умов для розвитку особистості дитини, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі. В  закладі проводиться консультативно-просвітницька робота.  Метою якої є підвищення психологічної культури вихователів і батьків, забезпечення інформацією з психологічних проблем, формування запиту на психологічні послуги. Сьогодення ставить нові вимоги до дошкільної освіти та до кожного вихователя. Педагоги мають бути творчими особистостями, новаторами ідей, постійно підвищувати свій професійний рівень. А тому спільними зусиллями практичного психолога та директора ЗДО допомагають їм у цьому, надають психологічну та методичну підтримку.  Форми психологічної просвітницької роботи з формування компетенції вихователів дошкільних закладів сприяють збагаченню інтересів, духовних і професійних потреб педагогічних кадрів, дають змогу мати власну позицію щодо важливих психологічних проблем сучасності, а також є формою виявлення й узагальнення найкращого досвіду. Такі форми роботи також сприяють удосконаленню знань вихователів, єдності поглядів, вимог і дій педагогічних колективів щодо важливих проблем теорії та методики розвитку дітей дошкільного віку.

У своїй діяльності практичний психолог керуються Конвенцією ООН про права дитини та вимогами Етичного кодексу психолога.

Робота практичного психолога проводилася за такими напрямками:

·       адаптація дітей до умов ЗДО;

·       діагностична робота;

·       розвивально-корекційна робота з дітьми, особливо з дітьми  з особливими потребами;

·       психологічна просвіта педагогічного колективу;

·       індивідуальне та групове консультування батьків;

·       соціально-психологічна готовність дитини до школи.

Робота проводилась у тісній взаємодії з вихователями груп та батьками вихованців.

Протягом вересня-листопада проводились спостереження за дітьми раннього віку та за дітьми з особливими потребами з метою визначення перебігу адаптаційного періоду та входження дитини до дитячого колективу, визначення знань, вмінь та навичок.

Під час спостереження зверталась увага на емоційний стан: сон, апетит, розвиток комунікативних, ігрових навичок та навичок самообслуговування. 

Проводилась систематична, цілеспрямована корекційно- відновлювальна робота психолога з дітьми, віднесеними до категорії групи ризику з тих чи інших підстав, і спрямована на специфічну допомогу цим дітям.

 ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ЩОДО ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ

 Сьогодні йдеться мова в програмі ЗДО вже не про фізкультуру, як таку, а про фізичний розвиток в цілому, що передбачає розвиток рухової активності, фізичних якостей дошкільників, знання свого тіла, його функцій, призначення його основних частин, можливостей організму, вміння бути домірним до нього, розвиватися в межах індивідуальних можливостей, власного потенціалу. Треба досконало знати сьогодні стан здоров'я кожного вихованця (фізичного, психічного, духовного, соціального), особливості його розвитку, щоб створити найбільш сприятливі умови для гармонійного розвитку малюка, його фізичної пристосованості до навколишнього життя.

Одне з головних завдань нашого  закладу - створити як найсприятливіші умови для правильного фізичного розвитку дитячого організму, для підвищення його опірності інфекціям, а також для поступового та систематичного загартування дітей з активним використанням здоров'я-збережувальних технологій; зберігати і зміцнювати фізичне, психічне, соціальне і духовне здоров'я дітей, підвищувати їх фізичну і розумову працездатність, розвивати кожну дитину за її індивідуальною природною програмою.

Запроваджувати систему фізкультурно-оздоровчої роботи з вихованцями наш  заклад розпочав з ретельного вивчення та удосконалення режиму дня в ЗДО, перегляду тривалості окремих його режимних моментів згідно норм і вимог. Режим дня в нашому ЗДО є досить обґрунтований, виважений, гнучкий, але незмінними завжди є прогулянки, прийом їжі, сон дітей. Нашим режимом забороняється затягувати організовану навчальну діяльність, яка розпочинається о 9.05 год. Правильним режим дня вважаємо лише тоді, коли він попереджає розвиток втоми, підвищує загальну опірність організму, забезпечує емоційний психологічний комфорт дітей протягом дня. Система фізкультурно-оздоровчої роботи в ЗДО включає досить великий перелік різноманітних і життєво важливих заходів. Основою цієї системи залишається руховий режим. Великого значення надаємо руховій активності дітей вже вранці, оскільки в цей період малята ще мляві, загальмовані: проводимо  рухливі ігри (ігри або вправи спортивного характеру) відповідно до пори року, погодних умов, інтересів дітей, їхнього фізіологічного стану; ранкову гімнастику (з елементами загартування) тривалістю 6-12 хв (залежно від віку) під музичний супровід, з використанням дрібного фізкультурного інвентаря, іграшок, природного матеріалу; динамічну паузу між заняттями (до10хв); самостійну ігрову та рухову діяльність дітей; фізкультурні навчальні заняття (двічі на тиждень) і фізичні вправи на свіжому повітрі на першій прогулянці (тричі на тиждень). Істотного значення надаємо фактору вільного доступу дітей до фізкультурного обладнання. В кожній віковій групі є фізкультурний куточок із змістовим наповненням традиційного та нетрадиційного фізкультурного обладнання.

 Удосконаленню системи фізичного виховання в дошкільному закладі сприяє чіткий та систематичний медико-педагогічний  контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком та руховою активністю вихованців.

 Вихователі  якісно та успішно працюють з дітьми:

- ранкова гімнастика;

 - фізкультурні заняття;

 - рухливі ігри. 

Протягом навчального року медичними працівниками та директор на заняттях з фізичної культури проводились заміри моторної щільності та тренуючого ефекту. Результати замірів свідчать про те, що моторна щільність занять в усіх вікових групах коливається у межах норми. На реалізацію завдань фізичного розвитку дітей дошкільного віку  проводилося обстеження рівня розвитку основних рухів вихованців, з допомогою якого вдалося продіагностувати якісні й кількісні зрушення в розвитку основних рухів дошкільників.

МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

Сестрою медичною старшою та директором закладу впродовж 2022/2023 н.р. здійснювався постійний контроль за дотриманням режиму в групах, їх санітарним станом. Систематично проводилося обстеження всіх дітей ЗДО сестрою медичною старшою. Постійно велась робота щодо профілактики застудних захворювань, формування у дітей знань про користь занять з фізичної культури, про особисту гігієну та чистоту навколишнього середовища.

Стан захворюваності по ЗДО:

Санітарно-просвітницька робота з батьками та працівниками закладу проводилась згідно річного плану ЗДО.

Батьківські куточки поповнені консультаціями на тему: «Профілактичні щеплення у дітей», «Загартування дітей влітку», «Ротавірусна інфекція», «Профілактика кишкових інфекцій», «Диспансерізація дошкільника – важлива річ», «Дотримання карантинних обмежень в зв'язку з COVID-19».

Протягом року було проведено обстеження відповідності меблів в групах до зросту дітей, були оновлені журнали здоров'я по групах, згідно графіку проводились оздоровчі заходи.

 ОРГАНІЗАЦІЯ РАЦІОНАЛЬНОГО ХАРЧУВАННЯ

 В ЗДО № 7 «Віночок» встановлено доцільний режим харчування, наявні меню-вивіски на день, об’єм страв для дітей раннього та дошкільного віку, графіки видачі їжі, добові проби, призначено відповідальних осіб за організацію харчування, ведеться контроль за дотриманням правил організації харчування з боку медичного персоналу та директора. Харчоблок, комора, система холодного та гарячого водопостачання, технологічне та холодильне обладнання в робочому стані.  Харчоблок забезпечений достатньою кількістю мийних засобів, інвентарем, посудом, який необхідний для роботи.

Складено  перспективне меню на зимовий, весняний, літньо-оздоровчий та осінній періоди  було враховано:

– режим харчування 3-ри разовий, який затверджений Держпродспоживслужбою.

Всі продукти харчування, що надходять у харчоблоці, відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються документами, що засвідчують їх якість. Зберігаються продукти харчування в спеціально обладнаній коморі, овочесховищі, холодильниках, де забезпечено дотримання санітарних норм, в тому числі товарне сусідство, температурний режим тощо. Дані про безпечність якості продуктів та термін їх реалізації систематично фіксується в Журналі бракеражу сирої продукції. Облік продовольчої сировини фіксується в Книгах складського обліку продуктів. Суворо дотримувалося зберігання добових проб відібраних старшою медичною сестрою перед дозволом до видачі їжі, що фіксується в Журналі бракеражу готової продукції.

На виконання Законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», наказу Мінагрополітики України від 01.10.2012 № 590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління  безпечністю  харчових продуктів (НАССР)» . В березні 2020 року в закладі було створено робочу групу по розробці впровадження і підтримки процедури забезпечення безпеки, засновані на принципах НАССР .

Головною метою групи НАССР є:

- розробка, впровадження, і підтримка функціонування Системи управління безпечністю харчових продуктів відповідно до принципів

-  підготовити необхідні внутрішні положення, інструкції, схеми, форми і нормативів якісних показників та здійснення контролю за їх дотриманням;

- ознайомити працівників усіх напрямків принципам НАССР і вимогам основних нормативних документів,     які регламентують діяльність закладу щодо забезпечення безпеки харчових продуктів;

-  надавати  звіти директору про функціонування системи;

-  прийняття рішення за результатами аналізу показників якості діяльності закладу та розробка заходів щодо запобігання робіт, які не відповідають встановленим вимогам;

-  виявляти  причини, що викликають зміни якості продукції і розробити необхідні коригувальні і попереджувальні заходи;

-  створити внутрішні стандарти закладу з управління безпечністю харчової продукції;

 - розробити методики і інструкції з поточного контролю  безпеки харчової продукції, виконуваних робіт і послуг в процесі виробництва продукції;

-  приймати  рішення, заснованих на аналізі фактичних даних, інформації та взаємовигідних з постачальниками і замовниками умовах.

        Група НАССР  донесла  до відома всіх залучених в систему співробітників інформацію про:

- продукцію або нову продукцію що виробляється;

-  сировинних матеріалах,  інгредієнтах;

- систему виробництва і обладнання;

-  виробничі приміщення, розташування обладнання;

- зберігання;

- вимоги встановлені законодавством і регулятивними органами;

- небезпеку, що загрожують безпеці харчової продукції;

- інших умов, що впливають на безпеку харчової продукції.

 Група НАССР  проводить аналіз і оцінку небезпек через певні проміжки часу щоб встановити, якими небезпеками слід управляти  і в якій мірі це необхідно для забезпечення безпеки харчової продукції, а також які комбінації заходів з управління для цього потрібні.

Оцінюють та вибирають відповідні комбінації заходів з управління, які дозволять запобігти, усунути або знизити до встановленого рівня небезпеки, які загрожують безпеці харчової продукції. Реалізація цієї концепції дозволяє домогтися позитивних моментів в контролі продуктів для дітей, умов приготування їжі, санітарної гігієни приміщення та  персоналу . Комплекс цих заходів допомагає захистити дитину від різних захворювань, включаючи харчові та алергічні отруєння. За даною системою харчоблок розділено на окремі блоки – отримання та зберігання продукції в відповідності до температурних норм, удосконалено ланцюжок термічної та холодної обробки, видачі готових страв.

Всі працівники харчоблоку, дотримувались санітарних норм, вчасно проходили медичний огляд  та щоденно відмічались в Журналі огляду працівників харчоблоку на гнойничкові, кишкові захворювання про їх відсутність, інфекційними хворобами працівники кухні не хворіли.

Питання організації харчування дітей в   закладі   знаходиться на постійному контролі з боку директора та сестри медичної старшої.

В закладі дотримується раціонального режиму харчування, збалансованість раціону, що сприяє підвищенню опірності організму до захворювань.

 СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ, ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ’Я

ВИХОВАНЦІВ ТА ПРАЦІВНИКІВ

 ЗДО № 7 «Віночок» забезпечує  соціальний  захист,  підтримку  дітей дошкільного   віку згідно основних нормативних документів, що забезпечують дотримання законодавства в галузі охорони дитинства.

Питання створення сприятливих умов для фізичного, психічного, соціального і духовного розвитку дітей, забезпечення їх правового та соціального захисту, поліпшення умов життя є одним з важливіших для колективу закладу. У  закладі створено добірку нормативних документів, що забезпечують дотримання законодавства в галузі охорони дитинства. Проводилося ознайомлення працівників закладу з нормативними документами, що регулюють законодавство в галузі охорони дитинства, дані питання розглядалися на нарадах при директорі.

З метою реалізації державної політики з питань забезпечення права дітей, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку на здобуття якісної освіти, інтеграції їх до загальноосвітнього простору, надання їм психолого-соціальної та педагогічної підтримки для адаптації серед однолітків та підготовки до самостійного життя в соціумі  на підставі витягу з протоколу засідання психолого – медико – педагогічної консультації та подання директору ЗДО організовано інклюзивне навчання з дітьми шостого року життя. У закладі створено позитивний мікроклімат, забезпечено диференційований психолого – педагогічний супровід дитини. Директор закладу надає консультативну допомогу батькам, залучає їх до формування індивідуального плану та програми. Асистент вихователя володіє різноманітними педагогічними методиками, шо дає змогу ефективно сприяти розвитку дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей. У нашому закладі працює практичний психолог.

Директор  закладу інформує батьків дітей, що відвідують заклад щодо особливостей інклюзивного навчання, цілей та завдань, переваг інклюзії для всіх суб’єктів навчально-виховного процесу. Для батьків проводяться тематичні бесіди та надаються вичерпні роз’яснення щодо врахування особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами, залучених в інклюзивні групи. Це сприяє формуванню батьківської компетентності у спілкування з дітьми під час обговорення питань, що виникають унаслідок спілкування та групової взаємодії в дитячому колективі. Поінформованість всіх батьків сприяє формуванню інклюзивних цінностей, що забезпечують дружню і позитивну атмосферу, сприятливу для всіх дітей. Здійснюється навчально-виховний процес в інклюзивних групах відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за програмами та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку МОН, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.

Упродовж навчального року  закладом здійснювався моніторинг кількості дітей пільгових категорій.     У  закладі станом на 01.06.2023 – 7-и  дітям з багатодітних родин встановлено 50% плату за харчування; безкоштовне харчування встановлено для 10 – х  дітей АТО; 1 дитина з особливими потребами; 3 – х дітей ЗСУ. Для дітей пільгових категорій встановлюються пільги на оплату за харчування в закладі  згідно нормативних документів.

Зміст нормативних та законодавчих документів доводиться до відома батьків під час проведення загальних та групових батьківських зборів.

Директором закладу дошкільної освіти надаються консультації батькам з питань щодо забезпечення реалізації прав дітей.

Педагогічним колективом проводиться систематична робота по забезпеченню належних умов для успішного навчання та виховання дітей пільгових категорій. Таким дітям надається особлива увага, про що свідчать записи та педагогічні висновки у календарному плануванні асистента вихователя та спеціалістів.

ПРОТИПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА

Дотримання у належному стані протипожежного обладнання у закладі є умовою безпеки життєдіяльності всіх учасників навчально-виховного процесу. З цією метою в  закладі укомплектовано первинними засобами пожежогасіння – вогнегасниками (11 шт.). В наявності план евакуації. В групах обладнані куточки безпеки.

Встановлено пожежну сигналізацію. 

ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі керівника, оскільки на його розв’язання потрібні кошти.

Директором, управлінням освіти, колективом  закладу та батьками з року в рік створюються належні умови для всебічного, повноцінного розвитку, комфортного перебування дітей в  закладі. Аналізуючи фінансово – господарську діяльність, можна зробити висновок: робота  підрозділів (харчоблоку, пральні, медичної служби, техперсоналу) ведеться на належному рівні. Своєчасно здійснюється технічне обслуговування та ремонт обладнання у службових приміщеннях. Створено належні умови для фізичного розвитку, виховання, навчання та повноцінного харчування дітей, згідно вимог.

Фінансово-господарська діяльність закладу, нагадую, здійснюється згідно кошторису. Формується наш кошторис із фінансових асигнувань, що надходять із:

 - місцевого бюджету;

Дані про їх витрату оприлюднювались на батьківських зборах та на офіційному сайті  закладу.          

 

ПІДСУМКИ

Результативність освітнього процесу відстежувалась за допомогою моніторингу, який проводився систематично згідно плану, який дав змогу своєчасно виявити резерви в роботі педагогів з певних розділів програми, та спрямувати свої зусилля на подолання труднощів. В цілому заплановані заходи річного плану, за підсумками роботи за  2020-2021 навчальний рік колективом – виконано. Слід зазначити, що робота дошкільного закладу є достатньо-результативною, обрані форми і методи, об’єднані зусилля директора та педагогічного колективу орієнтовані на пропагування та впровадження в практичну діяльність сучасних досягнень дошкільної освіти та роботу в режимі розвитку, відновлення, впровадження інновацій.

 

 

Шановні колеги, батьки! Я особисто та вихованці ЗДО № 7 «Віночок» щиро вдячні Вам  за те, що Ви – не байдужі, що Вас цікавить кожна прожита дитиною хвилина в нашому закладі. Завдяки Вашій турботі діти зростають здоровими та щасливими. Сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю з колективом, батьками, партнерами.