Get Adobe Flash player

Головне меню

Інформаційна довідка про заклад дошкільної освіти

1. Назва закладу: Заклад дошкільної освіти №7 "Перлинка" загального розвитку Ужгородської міської ради Закарпатської області. 

2. Засновником і власником закладу освіти є Ужгородська міська рада.

3. Юридична адреса закладу освіти:  88000, м. Ужгород, вул. Волошина, 46,телефон : 61-51-26; електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.;

адреса веб-сайту: dnz7.zzz.com.ua.

Розпочав свою діяльність у 1956 році. ЗДО №7 розташований у пристосованому приміщенні.

4. Чинний Статут закладу затверджений колегією управління освіти Ужгородської міської ради (протокол №2 від 17.06.2016 р.) 

5. Пріоритетний напрям освітньо-виховної роботи: художньо-естетичний.

6. У закладі освіти функціонують 4 групи загального розвитку, в яких  забезпечується розвиток, навчання та виховання дітей відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. 

7.  Мова навчання і виховання: українська.

8. Кадрове   забезпечення    ЗДО:  директор – 1, вихователь-методист – 1, вихователі – 7, музичний керівник – 1, психолог – 1, інструктор фізичного виховання – 1.

9. Варіативна складова Базового компоненту реалізується через гурток «Англійська мова», образотворчого мистецтва "Промінчики".

10. Зміст освітнього процесу в закладі освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні, програмою розвитку дитини дошкільного віку  «Українське дошкілля»», програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

Організаційно-правові засади діяльності ЗДО

Нормативно-правове забезпечення діяльності ЗДО

У своїй діяльності заклад освіти керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. № 305, Базовим  компонентом дошкільної освіти (нова редакція), нового Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів та іншими нормативно-правовими документами.

Режим щоденної роботи ЗДО  та тривалість перебування в ньому дітей відповідає вимогам  листа МОН України від 24.01.2007 № 1/9 – 36 «Про режим роботи дошкільних навчальних закладів»  та потребам мешканців мікрорайону: дошкільний навчальний заклад працює за п'ятиденним робочим тижнем:

вихідні дні – субота, неділя, святкові.

Початок роботи – 7 годин 00 хвилин. 

Закінчення роботи – 19 годин 00 хвилин.

Режим роботи закладу затверджено наказом директора закладу та в цілому задовольняє потреби батьків у тривалості перебування дитини в дошкільному навчальному закладі.

У наявності акт готовності закладу до нового 2017/2018 навчального року. 

Заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану,  який складається на навчальний рік та оздоровчий період. 

У закладі в наявності штатний розпис, затверджений начальником управління освіти Ужгородської міської ради.

Формування дитячого контингенту.

Групи комплектуються за віковими ознаками відповідно до санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладі освіти з урахуванням побажань батьків. 

Заклад розрахований на 80 місць, на сьогоднішній день у ньому виховується 111 дітей.

Мережа груп у 2017 – 2018 н.р.:

Перша молодша група – 25 дітей;

Друга молодша група – 27 дітей;

Середня група – 29 дітей;

Старша група – 30 дітей.

Відповідно до нормативних документів МОН України, розпорядчих документів управління освіти Ужгородської міської ради з січня 2017 року запроваджено електронну реєстрацію дітей до дошкільного навчального закладу. На даний час у електронний реєстр ДНЗ внесено дані 86 дітей, батьки яких виявили бажання у майбутньому відвідувати ДНЗ:

- на 2017 рік – 53 дітей;

- на 2018 рік – 33 дітей.

Кадрове забезпечення

Комфортним перебуванням дітей у закладі опікуються  12 педагогів, медична сестра, сестра з дієтичного харчування, а також ще 13 чоловік обслуговуючого персоналу. Колектив у закладі творчий, енергійний, працелюбний та дружний.  Заклад укомплектований технічним та обслуговуючим персоналом відповідно до затвердженого у встановленому порядку штатного розпису на 100 %. 

Очолює колектив понад 6 років директор  Гайова Тетяна Михайлівна – це сучасний керівник, лідер згуртованої команди, особистість з високою психологічною культурою. Тетяна Михайлівна застосовує в керівництві та управлінській діяльності колегіальні, демократичні методи роботи з людьми та гуманістичні шляхи взаємодії, здійснює демократичний менеджмент.

Атестація педагогічних працівників.

Атестація педагогічних працівників у закладі має систематичний та плановий характер і здійснюється відповідно до чинної  нормативно-правової бази. Порядок проведення атестації в закладі регламентується відповідними щорічними наказами директора ЗДО, проводиться в зазначені терміни відповідно до  перспективного планування на п'ять років з урахуванням щорічного коригування.

За період з 2012 по 2017 роки з підвищенням кваліфікаційної категорії були атестовані  3 педагогів, з них:  1 – на присвоєння ІІ категорії, 3 – присвоєння вищої кваліфікаційної категорії.

Аналіз даних, отриманих під час проведення соціально-дидактичного аудиту (рівень кваліфікації, освіта, стаж, вік педагогів), засвідчив, що педагогічний колектив дошкільного навчального закладу №7 перебуває на достатньому рівні і готовий до здійснення інноваційної діяльності. 

Якісний склад педагогічного колективу за станом на 1.06.2018 р.

1)                за рівнем освіти

Кількість педагогічних прцівників

неповна вища

середня спеціальна

вища

 12

          1

            1

         10


2)               
за стажем роботи

Назва посади

Молоді

спеціалісти

До 3-х р.

 

До 5 р.

 

5-10 р.

 

10-15 р.

 

15-25 р.

 

25-35 р.

Більше

35 р.

пенс.

Завідувач

 

 

 

 

 

1

 

Вихователь-методист

 

 

 

 

1

 

 

Вихователі

2

 

1

1

2

1

 

Фізінструктор

 

 

 

 

 

1

 

Психолог

1

 

 

 

 

 

 

Музкерівник

 

 

 

 

 

1

 

Всього

3

-

1

1

3

4

-


3)               
за результатами атестації

ВЗП

Спеціаліст

Спеціаліст

II категорії

Спеціаліст

I категорії

Спеціаліст

вищої категорії

Педзвання

«вихователь-

методист»

1

4

1

-

5

1

 

Вищу освіту мають 83,4 % педагогів, середню спеціальну – 8,3%, навчаються у вищих навчальних закладах – 8,3 %. 

Вищу кваліфікаційну категорію мають – 41,8 %, ІІ категорію – 8,3 %, спеціаліст – 33,3 %, ВЗП – 8,3 %, педагогічне звання «вихователь-методист» –8,3% педагогів. 

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

У закладі забезпечуються права педагогічних працівників на підвищення кваліфікації. Складено перспективний план курсової перепідготовки та атестації педагогічних працівників на п’ять  років. У наявності аналітичні матеріали за підсумками роботи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Підвищення професійної майстерності педагогів здійснюється шляхом відвідування семінарів, семінарів-практикумів, курсів підвищення кваліфікації в ЗІППО, педагогічних майстерень, методичних об´єднань,  взаємовідвідувань та самоосвіти, що відображені у річному плані роботи ДНЗ.

Організація освітньо-виховного процесу

Ефективність використання педпрацівниками інноваційних технологій в освітньо-виховному процесі

Зміст навчально-виховного процесу в закладі визначається Базовим компонентом дошкільної освіти, програмою розвитку дитини «Українське дошкілля», програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», а також, в практиці роботи ДНЗ використовуються навчальні посібники, рекомендовані МОН України. 

У дошкільному навчальному закладі ІКТ використовуються на всіх рівнях та у всіх напрямках діяльності педагогів: 

–  в управлінській діяльності: планування, контроль, облік вихованців, співробітників; 

– в методичній роботі:  ведення ділової документації, створення мультимедійних презентацій, підготовки наочних та дидактичних матеріалів;

– в освітньо-виховній роботі: мультимедійні презентації та відеоролики на заняттях, самоосвіта педагогів, копіювання і множення роздаткового та демонстраційного матеріалу, психолого-педагогічна  діагностика.

Слід відмітити позитивну динаміку використання ІКТ на заняттях, святах вихователями Олейник Г.Ю., Лакас А.В., Чемсак С.М., Бенца Н.І., Немеш М.В., Якубик Л.М., музкерівником Боршош О.П. 

      З 2016 року відновлено роботу веб-сайту  ДНЗ. Наказом призначено адміністратора сайту вихователя-методиста Басюк Л.В., яка систематично висвітлює новини та інформацію про цікаві події з життя ДНЗ.

Педагогічні працівники дошкільного начального закладу у навчально-виховному процесі використовують технічні засоби навчання, що сприяє підвищенню інтересу в дітей та більш високому рівню засвоєння знань ними (магнітофон, телевізор).  

У дошкільному закладі функціонує 4 вікові групи:

- молодша група №1 «Бджілка», вихователі – Немеш Марія Василівна, Якубик Людмила Миколаївна. Вихователі поглиблено працюють над питанням «Екологічне  виховання дошкільників»;

- молодша група №2 «Сонечко», вихователі – Чемсак Світлана Миколаївна, Мулеса Аліна Володимирівна, впроваджують в роботу з дошкільниками нетрадиційні техніки зображувальної діяльності;

- середня група «Дзвіночок», вихователі – Лакас Андріана Володимирівна, Богдан Валерія Степанівна. Пріоритетний напрям роботи – «Національно-паиріотичне виховання дошкільників»;

- старша група «Ромашка» вихователі – Олейник Галина Юріївна, Бенца Наталія Іванівна. Поглиблено працюють над питанням – «Формування безпечної поведінки дітей дошкільного віку».

Педагоги ДНЗ творчо впроваджують у практику роботи інноваційні технології. У ДНЗ створено банк даних застосування інноваційних технологій педагогами. (Додаток 1).

У навчально-виховному процесі ДНЗ реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти. Зміст інваріантної складової забезпечується через чинні програми розвитку дітей дошкільного віку (відповідно до листа Міністерства освіти і науки України про перелік рекомендованої навчальної літератури для використання у дошкільних навчальних закладах у відповідному навчальному році). 

Протягом дня із дошкільниками вихователі організовують різноманітні види дитячої діяльності.

Ігрова діяльність – шляхом проведення дидактичних, рухливих, конструкторсько-будівельних ігор, драматизацій.

Навчально-пізнавальна діяльність організовується через заняття, індивідуальну роботу, спостереження та екскурсії у природу й соціум, пізнавально-розвивальні бесіди, дидактичні ігри, елементарні досліди й дитяче експериментування у повсякденному житті.

Розміщення ДНЗ сприяє організації різноманітних екскурсій по місту. Часто вихованці ДНЗ відвідують Ботанічний сад, Ужгородський замок, що розташований на Замковій горі в центрі міста, Закарпатський музей народної архітектури і побуту, дитячу залізницю. За ініціативи  батьків організовуються екскурсії за межі міста – на Золоту гору.

Організована трудова діяльність проводиться у формі індивідуальних і групових трудових доручень, чергувань, колективної праці.

Кожна вікова група має свій квітник, ділянку на городі, на якій діти висаджують рослини, згідно з методичними рекомендаціями та організовується праця з дошкільниками. На території ДНЗ ростуть фруктові дерева, що дає можливість ознайомлювати малят із деревами саду та працею дорослих по догляду за ними. 

Художня діяльність – через образотворчі, музичні, літературні заняття та з художньої праці, розваги, свята, індивідуальну роботу.

Організація свят, музичних розваг здійснюється музичними керівником вищої категорії Боршош О.П. Тематика та зміст заходів відповідають змісту програми «Українське дошкілля», сезонності у природі, українським народним звичаям. 

Музичні заходи плануються з урахуванням віку дітей, вони різноманітні за тематикою та формою відображення (лялькові вистави, тематичні вечори,  мюзикли, драматизації, концерти, дні народження). Зміст розваг та їх форма, задовольняють потреби дітей в музично – естетичному розвитку.

 Гнучке застосування традиційних та інноваційних методів, прийомів музичного виховання спонукають до творчості, розвитку креативності дошкільників. 

У закладі в достатній кількості наявні костюми та атрибутика для дітей і вихователів, які  використовуються під час святкових заходів.

Свята і розваги – це яскраві та радісні події в житті дітей дошкільного віку. Поєднуючи в собі різні види мистецтва, свята і розваги впливають на почуття і свідомість дітей. 

Підготовка і проведення дитячого дозвілля служать моральному вихованню дітей: вони об’єднуються спільними переживаннями; твори фольклору, пісні, вірші про Україну, природу, працю формують патріотичні почуття; участь у святах і розвагах виховує у дошкільнят дисциплінованість, культуру поведінки тощо. Святкова атмосфера, краса оформлення приміщення, вміло підібраний репертуар – все це важливі фактори естетичного виховання. Участь дітей у співах, іграх, таночках зміцнює і розвиває дитячий організм, поліпшує координацію рухів. Свята та розваги, які проводяться в дитячому садку дають малятам велику втіху та радість.

Комунікативно-мовленнєва діяльність здійснюється за допомогою спеціальних мовленнєвих занять, бесід, розмов на особистісні та спільні теми, створення й розв’язання певних ситуацій спілкування, індивідуальної роботи у повсякденні, цілеспрямованого залучення дітей  до спілкування під час всіх форм організації життєдіяльності.

Рухова діяльність організовується шляхом залучення до участі у заняттях з фізичної культури, музики, рухливих ігор у повсякденному житті, фізкультурних свят, розваг, походів, ранкової і гімнастики після денного сну, фізкультурних хвилинок, пауз.

Фізкультурні свята і розваги організовує фізінструктор Марадик С.В. У  кожній віковій групі фізкультурні розваги проводяться 2 рази на місяць, в останній четвер місяця проводяться Дні здоров’я, а також весело та цікаво проходять літнє та зимове спортивні свята, під час яких із дошкільнятами організовуються естафети, змагання між середніми та старшими групами, а з молодшими дошкільниками – рухливі ігри.

Невід’ємною складовою повноцінного буття дошкільника є також організовані дорослим побутові процеси: одягання-роздягання, умивання, прийом їжі, вкладання на сон, піднімання після сну. 

Організована діяльність дітей в ДНЗ ґрунтується на засадах партнерства, співробітництва педагога з колективом, підгрупою та окремою дитиною, дітей одне з одним з урахуванням їхніх вікових, індивідуальних можливостей і потреб розвитку.

Варіативна складова змісту дошкільної освіти в навчальному закладі визначається з урахуванням індивідуальних освітніх запитів дітей та побажань батьків або осіб, які їх замінюють. В ДНЗ за бажанням та заявами батьків надаються додаткові освітні послуги з освітньої лінії  Базового компонента «Англійська мова».

Для виявлення обдарованості дітей психологом Данилко М.В. проводиться алгоритм психодіагностичного обстеження:

      -       спостереження;

-       анкетування дорослих – батьків, вихователів;

-       використання діагностичних методик, що оцінюють рівень розвитку пізнавальної активності та здібностей у сфері наочно-образного, логічного мислення та уяви під час індивідуального обстеження;

-       використання діагностичних методик, що оцінюють рівень розвитку розумових здібностей. 

Керівник гуртка Дорогих Л.М. працює за програмами:

- «Англійська мова» (Шкваріна Т.М. Англійська мова для дітей дошкільного віку. Програма, методичні рекомендації), «Граючись вчимося. Англійська мова», програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (авт.: Гунько С., Гусак Л., Лещенко З.). 

Керівник гуртка працює відповідно до річного плану роботи, затвердженого адміністрацієюДНЗ, ведеться відповідна документація: календарний план, журнал обліку гурткової роботи, список гуртківців.

Гурток працює за розкладом, затвердженим завідувачем. Гурткові заняття проводяться у другій половині дня, у час, відведений для ігор та самостійної художньої діяльності дітей. Тривалість їх відповідає нормам для навчальних занять, а періодичність проведення становить  3 рази на тиждень.

Керівник гуртка запрошує батьків на відкриті заняття, свята, розваги, де вони мають можливість побачити результативність гурткової роботи.  

З метою підвищення якості організації безперервного освітнього процесу  дошкільного закладу та початкової школи було організовано та проведено спільні заходи  ЗОШ №1: взаємовідвідування занять педагогами, представники школи запрошувались на зустрічі з батьками. Акценти в роботі з дітьми були спрямовані  на соціалізацію особистості, її життєвої компетентності, бажання й вміння набувати знання та навички, а також доцільно їх застосовувати. 

Матеріально-технічна та навчально-методична база

Адміністрацією, педагогічним колективом та батьківським комітетом ДНЗ створені належні умови для всебічного повноцінного розвитку, комфортного перебування дітей у дошкільному навчальному закладі. Оформлення групових приміщень, ігрових майданчиків є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам. 

Двір гостинно зустрічає малят. Біля входу в садочок вихователі на чолі із завідувачем Гайовою Т.М. оформили «бабусин  двір» (невеличкий розписаний будиночок, криничка, возик,  солом’яний бичок).

У коридорі обладнано міні-світлицю, де розміщено лавку, стіл, який прикрашає вишита скатертина; полиці з предметами ужитково-прикладного  мистецтва (глечики, миски, кухлі, вироби з лози, дерева). Коридор ДНЗ розмальований петриківським розписом, що несе розвиваючий ефект та прилучення малят до народного мистецтва. 

Будівля ДНЗ огороджена зеленою зоною та парканом, на території розташовані клумби, газони, насаджено дерева та кущі. У належному стані знаходяться спортивний та ігрові майданчики.  Поновлені малі ігрові форми, пісочниці на групових майданчиках, які утримуються в належному стані, увесь ігровий та спортивний інвентар пофарбовано в яскраві кольори, надійно закріплено. На початку навчального року  все ігрове обладнання майданчиків випробовується на міцність, що фіксується актами. 

Оформлення групових приміщень, кабінетів є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам. У коридорах розташовані стенди, що розкривають напрямки роботи закладу, виставки дитячих малюнків, фотовиставки, розміщені інформаційні куточки. 

У всіх вікових групах обладнано куточки: самостійної художньої діяльності, книги, природи, пошуково-дослідницької діяльності, розвиваючих ігор, національні, чергових, куточок усамітнення та відпочинку, центри сюжетно-рольових ігор: «Сім’я», «Перукарня», «Лікарня», «Магазин», «Автопарк», у старших групах, крім вище вказаних є «Ательє», «Школа», «Бібліотека», «Дорожній рух». Для театралізованої діяльності є ляльки-рукавички, ширми, маски, різні види театрів. Групи забезпечені іграшками, будівельним матеріалом, настільними іграми. 

Тематичні куточки оформлено й наповнено матеріалами, посібниками та іграшками так, щоб підказати дітям вид діяльності та способи дій, а у відповідних ігрових зонах – сюжет гри та способів його реалізації. При цьому враховано вимоги відповідності предметно-розвивального середовища віковим особливостям вихованців, що дозволяє задовольнити індивідуальні інтереси дітей, зробити розвивально-пізнавальний процес диференційованим. Облаштування простору кожної групової кімнати дає можливість вихованцям діяти як невеличкими підгрупами, так й індивідуально. 

Таке розвивальне середовище забезпечує психологічну захищеність дошкільників, сприяє розвитку особистісних якостей і здібностей дітей, формуванню активного пізнавального ставлення дітей до навколишнього світу, спонукає дітей до гри і сприяє розвитку їхньої уяви, викликає у дошкільників відчуття радості, формує позитивне ставлення до дошкільного закладу, спонукає до активної пізнавальної діяльності, а головне – сприяє гармонійному, всебічному розвитку дітей. 

Кожна вікова група має окремий майданчик із зеленими насадженнями. Подвір’я ДНЗ та ігрові майданчики добре озеленені та обладнані малими спортивними спорудами, на кожному майданчику є пісочниця, столики, лавочки, гірки, дерев’яні споруди: будиночки, паровозик, машинка, гойдалки. Кожен майданчик відокремлено зеленими насадженнями кущів та декоративною огорожею.   

На спортивному майданчику проводяться спортивні свята, розваги, за умов теплої сприятливої погоди – ранкова гімнастика, заняття з фізкультури.

Медичне обслуговування дітей

Медичне обслуговування здійснює старша медсестра Сличко О.Ю., яка мають відповідну медичну освіту. У своїй роботі медична сестра керується чинним законодавством, нормативно-правовими актами органів охорони здоров'я, освіти та науки.

Медична сестра здійснює:

-  постійний контроль за станом здоров'я дітей; 

- проведення обов'язкових медичних оглядів дітей; 

- проведення профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень у порядку і в терміни, встановлені МОЗ України; 

- надає невідкладну медичну допомогу дітям у разі гострого захворювання або травми; 

- здійснює контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму; 

- проводить санітарно-просвітницької роботу серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників навчального закладу.

Звітно-облікова медична документація ведеться в порядку, встановленому МОЗ України, Примірної інструкції з діловодства у навчальних закладах та згідно до номенклатури справ навчального закладу, всі журнали оформлені відповідно до вимог.

У медичному кабінеті в наявності така документація: 

1. Медична карта дитини (для школи, дитячого садку) (ф. 026/о).                      

2. Контрольна карта диспансерного нагляду (ф. 030/о).

3. Індивідуальні карти  імунізації  дітей (ф. 063-1/о).

4. Журнал обліку профілактичних щеплень.

5. Журнал реєстрації екстрених повідомлень про інфекційне захворювання, харчове, гостре професійне отруєння, незвичайну реакцію на щеплення.

6. Журнал обліку інфекційних захворювань (ф. 060/о).

7. Журнал обліку роботи з гігієнічного виховання.

8. Матеріали медико-педагогічного контролю за фізичним розвитком дітей.

Медична сестра ДНЗ здійснює щоденні огляди дітей щодо виявлення у них ознак захворювань; оглядає дітей 2 рази на місяць стосовно виявлення педикульозу, грибкових захворювань та інших захворювань шкіри; щоквартально проводить антропометрію дітей і фіксує результати в листку здоров'я дитини; складає план проведення профілактичних щеплень та забезпечує його виконання; надає невідкладну медичну допомогу дітям; здійснює контроль за організацією рухового режиму дітей, проведенням оздоровчо-фізкультурних заходів і їх впливом на організм дитини, за проведенням заходів щодо загартування; забезпечує контроль за дотриманням режиму дня та навчальних навантажень згідно з віком дитини; профілактику травматизму, спалахів гострих кишкових інфекцій і харчових отруєнь; здійснює заходи щодо ізоляції хворих дітей та спостереження за дітьми, які були в контакті з інфекційними хворими, та проводить протиепідемічні заходи в порядку, встановленому МОЗ України; здійснює контроль за своєчасністю проходження обов'язкових медичних оглядів працівниками навчального закладу; проводить бесіди та лекції з дітьми, батьками та працівниками навчального закладу щодо здорового способу життя, профілактики травматизму, інфекційних захворювань.  

У всіх працівників навчального закладу вчасно пройдені медичні огляди, вчасно проведений санмінімум. 

Здійснюється організаційна робота з батьками. Обладнані куточки для проведення санітарно-просвітницької роботи, де висвітлено поради для батьків на теми гігієнічного виховання дітей, протиепідеміологічної тематики, формування здорового способу життя. 

Медичною сестрою постійно проводиться огляд санітарного стану приміщень, крім груп, санітарний стан контролюється на харчоблоці, пральні та на території закладу.

Організація методичної роботи

Вихователь-методист вищої категорії 

Басюк Людмила Вікторівна планує, організовує та здійснює контроль за навчально-виховною роботою ДНЗ.

Методична робота у дошкільному навчальному закладі відповідає структурі методичної роботи і вимогам МОН України про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами.

В роботу педагогічного колективу впроваджуються масові (педради, педагогічні читання, семінари, методичні об’єднання), групові (семінари-практикуми, творчі групи) та індивідуальні (стажування, самоосвіта, до курсові та після курсові завдання) форми методичної роботи. Широко використовуються традиційні інтерактивні форми методичної роботи, особливо під час проведення педагогічних рад, загальних та групових батьківський зборів: проблемний стіл, методичний ринг, диспути, дискусії, «мозковий штурм».

У дошкільному закладі створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів, для ефективного росту фахової майстерності педагогів. 

Організація методичної роботи з педагогічними кадрами носить діагностично-прогностичний характер, базується на аналізі роботи при проведенні навчально-виховного процесу. Діагностування педагогів проводиться систематично за допомогою анкет, діагностичних карт, картосхем морально-педагогічного клімату в колективі. 

З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів чотири рази на рік проводяться педагогічні ради. Ефективною формою методичної роботи є проведення семінарів, колективних переглядів занять, засідань методичного об’єднання вихователів ДНЗ.

Однією з масових форм методичної роботи в дошкільному навчальному закладі є організація виставок, як епізодичних так і постійно-діючих. Це виставки дитячої творчості, колективних робіт дітей, виставки за тематикою педагогічних рад. 

У методичному кабінеті зібрано матеріали з досвіду роботи вихователів, музичного керівника,  фізінструктора, конспекти занять, сценарії свят та розваг.

У методичному кабінеті зберігаються такі матеріали для роботи з педагогічним колективом, батьками: 

річний план роботи ДНЗ;

методичні рекомендації щодо організації різних видів діяльності в ДНЗ;

дидактичні посібники за Програмою «Впевнений старт», програмою розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт»;

науково-методична література та підшивки періодичних педагогічних видань;

матеріали передового педагогічного досвіду ДНЗ №7;

зразки декоративно-прикладного мистецтва та інших жанрів мистецтва;

розробки інтегрованих занять, сценарії свят;

графіки проведення методичних заходів із педагогічними працівниками;

план індивідуальних і колективних форм методичної роботи;

перспективний план курсової перепідготовки;

картотека педагогічного досвіду, освітніх технологій;

картотека нормативних документів про дошкільну освіту;

банк даних про педагогічних працівників (портфоліо педагогів, якісний склад педагогічних кадрів);

інформаційні матеріали для проведення різних форм роботи з батьками;

інформаційний куточок, де висвітлюються завдання педагогічного колективу, форми методичної роботи, завдання для самоосвіти педагогів, відповідно до річного плану ДНЗ; «Атестаційний куточок», «Готуємось до педради».

До системи роботи закладу залучено психологічну службу. Значна увага з боку психологічної служби приділяється роботі з дітьми: психолого-педагогічному вивченню дитини, її розвитку, адаптації дітей до ДНЗ, підготовці дітей до школи, з’ясуванню причин тих чи інших відношень у вихованні та навчанні дитини, відставання чи випередження вікових нормативів у розвитку пізнавальних процесів, тривожності, міжособистісним стосункам, розвитку у дітей комунікативних якостей, інтелектуальних здібностей, розвитку самооцінки.

Практичний психолог закладу Пекар К.І. проводить:

-соціометричне дослідження з виявлення місця окремої дитини в групі і її статусу, за результатами якого надаються рекомендації вихователям щодо виховання цих дошкільників; 

-діагностику виявлення агресивності, тривожності у дітей старшого дошкільного віку;

-обстеження з метою виявлення дитячих страхів;

-індивідуальну діагностику дітей;

-психологічну діагностику готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі;

-консультації з батьками щодо визначення індивідуальних психічних особливостей, виявлення ранньої обдарованості дитини.

Проводячи роботу з батьками, психологічна служба забезпечує:

•інтеграцію суспільного і родинного виховання;

•психолого-просвітницьку роботу з батьками;

•довіру батьків до діяльності ДНЗ;

•соціально-педагогічний патронат.

З цією метою в ДНЗ розроблені в достатній кількості психолого-педагогічні інформаційні матеріали для батьків: пам’ятки, поради, рекомендації, ігри-вправи, ігри-тренінги з розвитку психічних процесів у дітей.  

Організація харчування дітей

Харчоблок, допоміжні приміщення, все обладнання відповідають санітарно-гігієнічним вимогам, Інструкції з організації харчування дітей, затвердженої спільним наказом МОН України та Міністерством охорони здоров'я України від 17.04.2006 № 298/227 (із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту №202/165 від 26.02.2013).

Усі приміщення харчоблоку забезпечені достатньою кількістю технологічного обладнання: витяжною вентиляцією, електричними плитами, електричною сковородою, столами для обробки продуктів харчування з покриттям з нержавіючої сталі, для забезпечення гарячого водопостачання встановлено бойлер. 

На харчоблоці  є холодильне обладнання з термометрами для контролю температурного режиму. В холодильній шафі та побутових холодильниках чітко відведені та промарковані  місця для зберігання продуктів. Достатня кількість посуду  різного розміру та призначення. Харчоблок оснащений засобами вимірювання, інвентарем (набором ножів та дощок для різних призначень). Все обладнання, оснащення та інвентар промарковані згідно з їх призначенням.

В ДНЗ організовано 4-разове харчування дітей.  Забезпечення продуктами харчування здійснюється централізовано. Меню складається за картотекою страв та  перспективним меню, затвердженим завідувачем ДНЗ, погодженим  головним державним санітарним лікарем м. Ужгорода. 

У дошкільному закладі встановлено доцільний режим харчування, наявні меню-вивіски на харчоблоці і в коридорі, графік видачі їжі, добові проби, призначені відповідальні особи за організацію харчування. Пільгами з харчування користуються діти з багатодітних сімей (4 дитини). Діти, батьки яких є учасниками бойових дій, забезпечуються безкоштовним харчуванням (7 дітей).  

Харчування дітей в ДНЗ організовується якісно та на належному рівні. 

Діяльність дошкільного навчального закладу в літній період спрямовується на організацію змістовного, різноманітного буття з метою оздоровлення дітей, забезпечення їхнього активного відпочинку, закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань, уявлень про навколишній світ і самих себе, збагачення досвіду застосування практичних умінь, навичок у процесі різних видів дитячої діяльності. 

Влітку більшу частину часу діти перебувають на свіжому повітрі, засмагають на сонечку, приймають повітряні ванни, купаються у басейні, граються з піском та водою, ходять на екскурсії до річки Уж, малюють пальчиками та долоньками на склі. 

Дотримання вимог безпеки життєдіяльності 

та охорони праці працівників та вихованців

На виконання Закону України «Про охорону праці» проводиться робота щодо  створення безпечних умов праці, навчання та виховання: 

- призначена  відповідальна особа з охорони праці, Скубенич О.В. заступник завідувача з господарства, яка пройшла відповідну курсову підготовку і має дозвільне посвідчення на проведення інструктажів з працівниками.

- проводяться інструктажі з техніки безпеки, про що свідчать записи в журналах реєстрації вступного інструктажу, інструктажу на робочому місці, інструктажу з  протипожежної безпеки;

- проводиться профілактична робота з перевірки протипожежного стану навчальних приміщень, стану готовності засобів (на даний час в наявності 18  вогнегасників), щороку застосовується практичне відпрацювання плану евакуації учасників навчально-виховного процесу; 

- в ДНЗ розміщені плани-схеми евакуації учасників навчально-виховного процесу;

- обладнані куточки з питань безпеки життєдіяльності;

- розроблені комплексні заходи з безпеки життєдіяльності учасників навчального процесу, профілактики випадків пожежі, побутового травматизму, забезпечення виконання санітарно-гігієнічних норм;

- оформлені акти підготовки навчального закладу до 2016/2017 навчального року, акти заміру опору ізоляції освітлювальної та силової електромереж;

- впорядковано необхідну кількість наочного та дидактичного матеріалу для формування та закріплення у дітей знань про безпечну поведінку. Для батьків розроблено консультації, рекомендації, поради; 

- здійснюється виплати з фонду соціального страхування за період тимчасової непрацездатності працівників;

- розроблено План дій щодо захисту учасників навчально-виховного процесу в разі виникнення надзвичайної ситуації та Інструкцію дій персоналу дошкільного навчального закладу в разі виникнення надзвичайної ситуації та дотримання учасниками навчально-виховного процесу правил техніки безпеки. Щоквартально в ДНЗ проводяться тижні безпеки.  

Робота з батьками

Першими вихователями, наставниками, ідеологами у житті дитини є батьки та люди з найближчого оточення.

Батьки є активними учасниками навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі. Система роботи з батьківським загалом включає: консультації, можливість батьків відвідувати дні здоров’я, дні відкритих дверей, спортивні свята та проведення практичних занять для батьків. Санбюлетні, консультації та рекомендації для батьків регулярно змінюються. 

Проводячи лінію співпраці дошкільного закладу і сім’ї вихователі залучають батьків до проведення заходів, підготовки та проведенню традиційних родинних свят та розваг «Козацькому роду нема переводу», «Осінній ярмарок», «Тато, мама і я – фізкультурна сім’я», «Веселий стадіон». 

Отже, вся діяльність дошкільного закладу №7 концептуально спрямована на реалізацію головної мети дошкільної освіти – забезпечення різнобічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних, фізичних особливостей, культурних потреб, набуття нею життєво-соціального досвіду.

Наші успіхи та перемоги:

педагогічний колектив ДНЗ №7 нагороджено почесною грамотою Закарпатської обласної державної адміністрації за сумлінну працю, вагомий внесок у реалізацію державної політики в галузі національної освіти, значні успіхи у справі навчання, виховання підростаючого покоління, високий професіоналізм з нагоди 60-річчя від дня заснування ДНЗ №7 від 12 жовтня 2016 року.

Подяка колективу ДНЗ №7 – управління освіти Ужгородської міської ради від 2016 року.

Диплом «Сучасні заклади освіти – 2014» за презентацію досягнень в інноваційній модернізації національної освіти – МОН України, від 2014 року.

Грамота управління освіти Ужгородської міської ради – нагороджено вихованців ДНЗ №7 за ІІІ місце у ІІ етапі Другого фестивалі-конкурсі «Воскресни писанко!», від 2016 року.

Педагоги, вихованці та батьки із задоволенням приймають участь у міських виставках, конкурсах «Осінній вернісаж», «Великодній передзвін».